GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
||
DERS |
Görsel Sanatlar |
|
ÜNİTE |
Görsel Sanatlarda Biçimlendirme |
|
KONU |
Tekstil Tasarım |
|
KAZANIMLAR |
12.3.5. 1. Yaşadığı
çevreden tekstil tasarımına ait motifler gösterir. |
|
SINIF |
12 |
|
SÜRE |
8 saat |
|
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim kâğıdı, karton, parşömen kâğıdı, aydınger kâğıdı, kurşun kalem,uçlu kalemler, resim kalemleri, renkli kalemler, guaş boya, rapido, milimetrik kâğıtlar, yapıştırıcı bant, yağlı kâğıt, çizim araçları (cetvel, gönye, iletki vb.) |
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Anlatım,
soru-cevap, araştırma, inceleme, uygulama |
|
DERS
HAZIRLIK “Tekstil nedir? Tekstil tasarımı size neyi
çağrıştırıyor?” kumaş, iplik, örgü, elyaf,lif, dokuma, boya, batik, etüt,
geleneksel Türk motifleri, soyut düzenlemeler, stilizasyon, modernizasyon vb.
temel terimler ile ilgili araştırma yapmanızı bekliyoruz. |
||
ETKİNLİK SÜRECİ Kumaş, iplik, örgü, elyaf, lif, dokuma, motif, boya, apre teknolojisi, ipek baskı, batik, etüt, Türk motifleri,stilizasyon, modernizasyon soyut düzenlemeler terimleri soru cevap yöntemi kullanarak tahtaya yazılım.Her öğrencinin derse katılmasını bekliyoruz. Tekstil; örme ya da dokuma anlamına gelir, hayvansal veya bitkisel lifli kullanım ürünleridir. Dokuma sanatı kalın ve ince dokuma olarak ikiye ayrılır. Kalın dokuma, halı, kilim vb; ince dokuma ise her tür kumaşı kapsar. Tekstilin insanların giyinme ihtiyaçları ve daha sonra moda gibi insan ruhuna hitap eden güzellik amaçları için kullanılır ki giyilebilen her şey ve bazı dekorasyon ürünlerini de içine alan imalat sektörünü oluşturur. Tekstil tasarımı, tekstil alanında yaratıcı sürecin kendisi olup faaliyet için gerekli olan eskiz ve planların hazırlanması sürecindeki çalışmalardır. • Sınıfa getirdiğiniz tekstil tasarımına ait motifleri inceleyelim. (Örnek; Evde kullandıkları kilim veya halı motifleri, kıyafetler veya çanta, başörtüsü, evdeki dekoratif ve mutfak eşyaları üzerindeki motifler vb.). Görsel 3.159 a, b, c, d, e, f'deki görselleri inceleyiniz.
Önceki bilgilerimizi biraz
sınayalım. *Geleneksel Türk sanatları nelerdi?Hatırlayalım. |
Görsel 3.160'daki motiflere
Çatalhöyük kazılarında rastlanmıştır. Çatalhöyük Orta Anadolu'da (Konya’nın Çumra
ilçesi sınırlarında) bilinen en eski kentsel yerleşim merkezlerindendir. Her
yörenin halı ve kilimleri kendine özgü desen, renk ve dokuma özelliği taşır.
Geçmişten günümüze kadar
uzanan bu desen ve motiflerin özel anlamları ve isimleri vardır. Bu desenler
ve motifler dokuma türünü, insanların toplumsal statülerini belirler. Ayrıca
inançlarını; beklenti, evlilik, istek,bekarlık gibi durumlarını; göç, üzüntü,
sevinç, mutluluk ve beklentilerini, dilek, aşk, ayrılık ve duygularını ifade eden
semboller şeklindedir (Görsel 3.174, 3.175, 3.176, 3.177)..
Öğretmen, öğrencilerden oluşturdukları desen tasarımlarını renklendirmelerini ister.Günümüzde motiflerin çağdaş anlayışa uydurma yöntemi (modernizasyon) ile uyarlanmış örnekler aşağıda verilmiştir ( Görsel 3.180, 181).
|
|||||||||||||||||||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN
ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret
ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate
alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim
Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş
Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve
değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve bilgilendirmeler https://grslsntlr.blogspot.com/2020/12/kaynastirma-ogrencilerinin-egitimine.html adresinde verilmiştir. |
||||||||||||||||||||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1
-Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi
sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder