........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
||||||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
|||||||||||
ÜNİTE |
Sanat Eleştirisi Ve Estetik |
|||||||||||
KONU |
Sanata Giriş |
|||||||||||
KAZANIMLAR |
9.1.3.1. Sanat eserinin niteliklerini açıklar. 9.1.3.2. Sanat eserlerinde yer alan unsurları açıklar. 9.1.3.3. Sanatsal düzenleme ögelerini ve ilkelerini görsel sanat eserleri üzerinde açıklar. 9.1.3.4. Sanat eserini yorumlar. 9.1.3.5. İncelediği sanat eseri hakkında estetik yargıya varır. |
|||||||||||
SINIF |
9 |
|||||||||||
SÜRE |
4 saat |
|||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Eser inceleme örneği, KhanAcedemy yotupe kanalı,Genel Ağ, Örnek Resim |
|||||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Araştırma ,İnceleme, İzleme,Soru-cevap |
|||||||||||
DERS HAZIRLIK “Bir sanat eserini incelerken nelere dikkat edilir?” Bu etkinlik sürecinden sonra, “Sanat eserlerini incelerken doğru ve etkili incelemeyi, sanat eserinde yer alan unsurları, sanatsal düzenleme ögelerini, eseri yorumlamayı ve estetik yargıya varmayı öğreneceksiniz.” Aşağıdaki örnekleri incelemenizi,metinleri okuyup,videoları izlemenizi,eser inceleme örneğinden de yararlanarak Namık İsmail’e ait olan “Son Mermi “adlı tablonun değerlendirmesini google form’u kullanarak yapmanızı bekliyoruz.
|
||||||||||||
ETKİNLİK SÜRECİ
A-Betimleme, 1-“Son Mermi” tablosunda neler görüyorsunuz, sanatsal elemanları açıklayınız. (Yorum ve yargı getirmeden yapıtta bulunan renk, çizgi, boşluk, doku, biçim gibi sanat elemanlarını açıklayınız. ) B-Çözümleme, 1- “Son Mermi” tablosundaki renk, çizgi, form, doku gibi biçimsel elemanların birbirleriyle ilişkisini belirtiniz. C-Yorumlama, 1-“Son Mermi” tablosu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? 2-“Son Mermi” tablosunun teması nedir? 3-“Son Mermi “ tablosu neyi ifade etmektedir?” (Yorumlama, başlı başına anlam çıkarma sürecidir, bu sürecin duyuşsal bağlantıları, simgeleri, çağdaş ve tarihsel anlamı ve yorumu kapsadığını unutmayınız.) D-Yargı, 1-“Son Mermi” tablosunun hangi kurama (yansıtmacı, dışa vurumcu, işlevsel ,biçimci,) girdiğini belirtiniz.
Kuramlarla ilgili ayrıntılı bilgi için TEMEL ESTETİK KURAMLAR makelesini okuyabilirsiniz. ESER İNCELEMEDE İZLENECEK YOLLAR
|
||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Varsa Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapılır. |
|||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Bir sanat eserini incelerken nelere dikkat edilir? 2-Sanat eseri incelerken izlenecek yöntem nasıl olmalıdır?- 3- Bu dersten sonra herhangi bir tabloyu değerlendirebileceğinizi düşünüyor musunuz? 4-Namık İsmail ‘in yerinde olmak ister miydiniz? |
Yorumlar
Yorum Gönder