12.2.2.
Müzelerde İnceleme ve Uygulama IV 12.2.2.1.
Dünyaca ünlü müzeleri tanır. 12.2.2.2.
Yurt dışındaki müzelerde bulunan kültürel mirasımızı tanır. Almanya’da
bulunan İslam Eserleri Müzesi ve Bergama Müzesi vb. 12.2.2.3.
Müze ve sanat galerilerinin kültürel bağların kurulmasındaki rolünü açıklar. 12.2.2.4.
Müze ve sanat galerileri ile ilgili yazılı ve görsel kaynakları sergiler. Öğrencilerin
müze ve sanat galerileri ile ilgili araştırma yapmaları, elde ettikleri
bilgilerden yararlanarak müze ve sanat galerilerini tanıtan web sayfası,
broşür, okul gazetesi, poster ya da tanıtım sunumları oluşturmaları ve
sunmaları sağlanır. 12.2.2.5.
Sanal Müze ziyaretleri yapmaları sağlanır.
SINIF
12
SÜRE
10 saat
ARAÇ VE GEREÇLER
Bilgisayar,
Genel Ağ, etkileşimli tahta, projeksiyon, pano sunumu yapacaklar için renkli
kartonlar, kâğıt, yazıcı, yapıştırıcı vb.
YÖNTEM VE TEKNİKLER
Araştırma,
anlatım, soru-cevap, grup çalışması, uygulama, sergi
DERS
HAZIRLIK
Dünyaca ünlü
müzeleri araştırımanızı ve tüm bilgi birikiminizi sınıf ortamında arkadaşlarıyla
paylaşmanızı bekliyoruz. • Sizlerden, Berlin
Bergama İslam Eserleri Müzesindeki ve yurt dışındaki diğer müzelerde bulunan kültürel miraslarımızı
yazılı ve görsel olarak araştırarak hazırlıklı gelmenizi ve bilgi kâğıdı
oluşturmanızı istiyoruz. (Bu araştırmaları
yaparken Genel Ağ’dan, müzelerin web sayfalarından, görsel ve yazılı diğer kaynaklardan
faydalanılabilirsiniz.). • Müze ve
sanat galerilerinin kültürel bağların kurulmasındaki rolünü araştırınız. • Genel Ağ’da gezilebilecek müzelerin, sanal müzelerin adreslerini not alarak derse katılınız.
Topkapı
Sarayı'nın yapımına Fatih Sultan Mehmet Dönemi'nde (1432-1481) 1460 yılında
başlanmış ve 1478 yılında tamamlanmıştır. Saray, Marmara Denizi İstanbul
Boğazı ve Haliç arasındaki tarihî İstanbul yarımadasının ucundaki
Sarayburnu’nda bulunan Doğu Roma Akropolü üzerindeki 700.000 m2'lik bir alan
üzerine kurulmuştur. Fatih Sultan Mehmet’ten itibaren otuz birinci padişah
Sultan Abdülmecit’e kadar yaklaşık 400 yıl süreyle imparatorluğun idare,
eğitim ve sanat merkezi olarak kullanılmış; aynı zamanda padişahın evi
olmuştur. XIX yüzyılın ortalarında, hanedanın Dolmabahçe Sarayı’na
taşınması ile terkedilmiş olmasına rağmen önemini her zaman korumuştur.
Türkiye
Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonra 3 Nisan 1924 yılında müze hâline
getirilen ve Cumhuriyet’in ilk müzesi olan Topkapı Sarayı Müzesi, günümüzde
yaklaşık 300.000 m2'lik bir alan kaplamaktadır. Kara tarafından Fatih’in
yaptırdığı Sur-i Sultani, deniz tarafından ise Doğu Roma surları ile
şehirden ayrılan Topkapı Sarayı; mimari yapıları,
koleksiyonları ve yaklaşık 300.000 arşiv belgesi ile dünyanın en büyük
saray müzelerinden biridir.
Görsel 2.1:
Topkapı Sarayı (Dıştan Görünüm), İstanbul
Fransa'nın
başkenti Paris'te bulunan müze, Orta Çağ’dan 1848’e kadar
uzanan Batı sanat eserlerinin yanı sıra eski oryantal, Mısır, Yunan, Etrüsk
ve Roma medeniyetlerinin grafik ve İslam sanatları koleksiyonlarına ev
sahipliği yapmaktadır. Odadan odaya, eski kraliyet sarayı başyapıtlarını
halka açmıştır:Mona Lisa
(Mona Lisa), Medusa’nın Rafı, Venüs de Milo ve Samothrace’in (Samotres)
Kanatlı Zaferi. Müzede toplamda, keşfedilecek 35.000 eser vardır.800 yıllık
geçmişiyle Louvre (Luvr), XII. yüzyılın Orta Çağ kalesinden
Pei’nin (Pi) cam piramidine kadar birçok mimari trendden etkilenmiştir
(1989). İslami Sanatlar Bölümü’nü
barındıran en son ek, mimarlar Mario Bellini (Maryo Bellini, 1953-...) ve
Rudy Ricciotti (Rudi Rikdiadi, 1952-...) tarafından tasarlanmıştır (Görsel
2.3).
İngiltere'nin
başkenti Londra şehrinin Bloomsbury (Blomsbori) bölgesinde bulunan müze;
insanlık tarihi,sanatı ve
kültürüne adanmış bir kamu kurumudur. Bugün başta kültürel sanat nesneleri
ve antikalar müzesi olmasına rağmen British (Britiş) Museum bir “evrenselmüze” olarak,
doktor ve bilim adamı Sir Hans Sloane’in (Sör Hans
Sloan, 1660-1753) koleksiyonlarına dayanılarak 1753 yılında kurulmuştur.
Müze, ilk olarak 1759’da mevcut binanın bulunduğu Montagu (Mantıgyu)
Evi’nde halka açılmıştır.British Museum ne kiliseye ne krala ait, halka
açık ve her şeyi toplamayı hedefleyen yeni bir tür müze olan ilk millî müze
olmuştur (Görsel 2.4).
Madrid’in
merkezinde bulunan İspanyol Ulusal Müzesidir. Prado (Prado) Müzesi 1785
yılında İspanya kralı III. Carlos (Karlos) tarafından Juan de Villanueva’ya (Huan de
Vilanuv) yaptırılmıştır. XII. yüzyıldan XX.yüzyıla kadar
İspanyol Kraliyet koleksiyonu ve en iyi İspanyol sanat koleksiyonuna uzanan
dünyanın en iyi Avrupa sanat koleksiyonlarından birine sahip olduğu kabul
edilmektedir.1819’da resim ve heykel müzesi olarak
kurulmuştur ama diğer önemli eser koleksiyonlarını da içerir. Dünyadaki en
büyük sanat müzelerinden biri olarak kabul edilmektedir. Kayıtlarında
27000'den fazla yapıt kayıtlı olsa da yer sıkıntısından dolayı yanlızca
1300 kadarı sergilenebilmektedir. En yoğun olarak ev sahipliği yaptığı
sanatçılar; Francisco Goya’nın (Fransisko Goya, 1746-1828) yanı sıra Hieronymus
Bosch (Hironimus Boşh, 1450-1516), El Greco (El Greko, 1541-1614), Peter
Paul Rubens (Pitır Pol Rubens, 1577-1640), Titian (Tityan, 1488-1576) ve
Diego Valazquez’dir (Diego Velaskez, 1599-1660) (Görsel 2.5).
Kahire’deki
Mısır Müzesi, dünyanın en kapsamlı firavun tarihi eserlerini içermektedir.
Orijinal koleksiyon XIX. yüzyılın
sonlarında Auguste Mariette (Agust Mariet, 1821-1881) tarafından kurulmuş
ve Boulaqn’ta (Bulog)
bulunmuştur (Görsel 2.6). Nesneler, 1891’de Giza’daki İsmail Paşa Sarayı’na
getirilmiş ve 1902’de Tahrir
Meydanı’ndaki mevcut binaya taşınmaya başlanmıştır. Marcél Dourgnon’nun
(Marsel Dörgno,1858-1911)
neoklasik stilinde tasarlanan Mısır Müzesi, Tarih Öncesi Dönem’den Roma
Dönemi’ne kadar uzanan
eserlerle doludur. Egyptian
(İcıpşın) Müzesinde Mısır’ın geçmişinin 5000 yılını kapsayan yaklaşık
160.000 nesne bulunmaktadır. Zemin kat koleksiyonları, kronolojik bir turda
ziyaretçiyi alırken üst kattaki nesneler türbe veya kategoriye göre
gruplandırılmıştır. Tutankamun hazineleri, günlük yaşam ahşap modelleri, kutsal
heykelcikler ve nadir bir Fayyum (Feyum) portreleri grubu sergilenmektedir.
İkinci kattaki vitrinlerde de Yeni Krallık mumyalarının birçoğu bulunmaktadır.
Dünyanın en
büyük ve prestijlimüzelerinden biri olan Hermitage (Ermitaj) Müzesi aynı zamanda
tarih boyunca Rusya’nın en önemli yönetim merkezi olan Kışlık Saray olarak
bilinmektedir.1917 yılına kadar halka açık olmayan, sadece saray halkının
kişisel sanat galerisi olarak
kullanılan bölüm, 1917 Ekim Devrimi ile müze hâline getirilmiştir. Barok
mimarisinin en nadide örneklerinden biri olarak kabul edilir. Müze koleksiyonunda
üç binden fazla eser barındırmaktadır. Müzede antik tarihlerdeki insanların
yaşam biçimleri hakkında ipucu veren çok sayıda eserden savaş eşyalarına
kadar önemli koleksiyonlar bulunmaktadır.
7.Berlin İslam Eserleri Müzesi https://prezi.com/cfozrlotzzur/berlin-islam-eserlerimuzesi/
Berlin İslam
Eserleri Müzesi, 1904 yılında Prusya Devleti sanat koleksiyonlarının bir
bölümü olarak kurulmuştur ve kendi türü
içinde Batı dünyasının en eski müzelerinden biridir. Müze, bugün Federal
Almanya Cumhuriyeti
ve eyaletleri tarafından finanse edilen Prusya Kültür Varlıkları Vakfı
içinde, Berlin Devlet Müzeleri Birliği’ne bağlı 17 müzeden biridir.
Berlin’deki Müzeler Adası üzerinde, en önemli tarihsel kurumlardan biri
olan Bergama Müzesi içindeki özgün konumu ve çok değerli koleksiyonlarıyla
dikkat çekmektedir (Görsel 2.8). Berlin
Müzeler Adası, dünya çapındaki en büyük ve en eski müze komplekslerinden
biridir ve 1999 yılında UNESCO (Unesko tarafından dünya kültür mirası
listesine alınmıştır. Sanat eserlerinin büyük kısmı VII. ve XIX. yüzyıllar
arasında İspanya’dan Hindistan’a uzanan geniş bir bölgeden gelmedir. Eserler,
nüfusun büyük çoğunluğunu
Müslümanların oluşturduğu ancak içinde başka dinlere mensup grupların da
yaşadığı toplumlara aittir.
Görsel 2.8:
Pergamon İslam Eserleri Müzesi, Berlin
Yurt
Dışındaki Müzelerde Bulunan Kültürel Miraslarımız
Ülkemizin çeşitli
yerlerinden kazılar sonucu çıkartılıp yurt dışına götürülmüş veya hediye
edilmiş birçok tarihî sanat eserimiz çeşitli
ülkelerin müzelerinde sergilenmektedir.
Almanya’nın Berlin
şehrindeki "Bergama (Pergamon) Müzesindeki" Konya Salonu’nda,
Konya’dan götürülmüş XIII. yüzyıl Selçuklu
Devri eserleri arasından Beyhekim Mescidi’nin yerinden sökülerek getirilen çini mozaik mihrabı
dikkat çekmektedir. Mozaik, çini tekniğinde yapılmış levhalarla kaplı olan
eser, yazı
ve desenlerle süslüdür (Görsel 2.9).
Aydın yakınlarındaki
antik Aphrodisias (Afrodiyas) kentinde Prof. Dr. Kenan Erim (1929-1990)
başkanlığında sürdürülen kazılar sırasında 1989 yılında Tiberius (Tiberyus)
Portikosu'ndaki (Küçük sütunlarla taşınan giriş sundurması)
havuzda bir mermer baş bulundu. Bulunan başın 1904 yılında yürütülen izinli
kazılar sırasında bulunarak gizlice yurt dışına kaçırılan ve daha sonra
Berlin Pergamon Müzesine satılan gövdeye ait olduğu tespit
edildi Görsel 2.10).
3. Milet Güney Agora Kuzey Kapısı,
"Bergama (Pergamon) Müzesinde"
Aydın ili, Söke ilçesi, Balat
köyündeki kazılara ilk defa Berlin Müzesi müdürlerinden Schöene (Şöne)
tarafından başlanmıştır. Bunu 1896 yılında T. Wiegand'ın (T. Vigand)
yaptığı kazı izlemiştir. Miletos antik kentinde yapılan kazılarda ele geçen
bazı eserler, Sultan II. Abdülhamit'in emriyle Almanlara hediye edilmiştir.
Bu kazılar sırasında bulunan MS II. Yüzyıla ait anıtsal Güney Agora Kapısı,
bugün Berlin "Bergama (Pergamon) Müzesinde sergilenen en önemli
eserler arasında yer almaktadır (Görsel 2.11).
Görsel
2.11: Milet Güney Agora Kuzey Kapısı, Pergamon Müzesi
4. Zeus Sunağı, "Bergama
(Pergamon) Müzesinde"
MÖ II. yüzyılda,
Kuzey Batı Anadolu’da,İzmir’in kuzeyinde bulunan antik Pergamon şehrinde
Pergamon Krallığı’nı yöneten Attalos (Atalos) hanedanı tarafından
yaptırılmış mermerden dinsel ve anıtsal yapıdır. At nalı biçimindeki yapı, Bergama
Akropolü üzerinde bulunur. 35,65 m genişliğinde, 33,4 m derinliğindedir.
Yapının ön tarafında bulunan merdivenler 20 m genişliğindedir(Görsel 2.12).
Dışında ve iç mekânlarda bulunan mermer kaplama üzerindeki freskler sanat
tarihinin en önemli yapıtları arasında sayılmaktadır. Dış cephe freskleriantik Helen
dünyasının Olympos (Olimpos) tanrıları ile Gigantlar
arasındaki savaşı, iç alandaki freskler Pergamon’un kuruluş söylecesi olan
Telefos söylencesini anlatır. Bu görkemli yapının kalıntıları 1870’li yıllarda
Alman mühendis Carl Humann (Karl Human) tarafından,o zamanın
Prusya’sına götürülmüştür.Bugün Berlin’de bulunan
Bergama (Pergamon) Müzesinde sergilenmekte ve her yıl binlerce insan
tarafından ziyaret edilmektedir.
Pergamon’daki
Akropolis’te yer alan Athena Tapınağı’nın propylon yapısı, MÖ II. Yüzyılın başında
II. Eumenes (Yumins) tarafından yaptırılmıştır (Görsel 2.13). İki katlı
yapının zemin katında 4 adet Dor sütunu vardır. Üstünde ise Eumenes’in
Athena Nikephoros’a
(Nikeforıs) ithafettiği bir yazıt yer
alır. Üst kattaise 4 adet ion sütunu ve
zırh-silahkabartmaları bulunmaktadır.Berlin Müzesinde sergilenenbu anıt da XIX. YüzyıldaAlmanya’ya götürülen eserlerarasındadır.
Görsel 2.13: Athena Tapınağı, Pergamon Müzesi
6. Milet Traianus (Trayanus)Tapınağı Ön
Cephesi, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"
T. Wiegand ve H.
Knackfuss (H.Knakfus) tarafından Milet kazılarında (1903) bulunan Traianus
(Triyanus) Tapınağı’nın ön cephesi Almanya’ya götürülmüştür (Görsel 2.14).
Görsel 2.14: Milet Traianus Tapınağı ön cephesi, Pergamon
Müzesi
MÖ 400 yıllarında
Ksanthos (Ksantos) kentinde yapılmış olan bu anıt, sütunları
arasındaki 12 adet Nereid heykelinden dolayı Nereidler Anıtı adını almıştır.
Göz kamaştıran bu antik eser, günümüzde British Museumda sergilenmektedir (Görsel
2.16).
Görsel 2.16: Nereidler Anıtı, British Müzesi
9. Payava Lahdi, "British Müzesinde"
Adını Likyalı
bir yönetici olan ayava’dan alan ve MÖ IV. Yüzyılın ikinci çeyreği
başlarına ait bu lahit, Satrap Ayaklanması sırasında Pers egemenlerinin tarafında
yer almış olan Ksanthoslu komutana aittir. Lahit, yüksek bir kaide üzerinde
duran Likya lahitlerinin en önemlilerinden biridir. Üzerinde çeşitli ve
önemli kabartmaların yer aldığı lahit, Sir Charles Fellows (Sör Carls
Felovs) tarafından 1842 yılında Sultan Abdülmecit’in izniyle British
Müzesine götürülmüştür (Görsel 2.17).
Görsel 2.17: Payava Lahti, British Müzesi
10. Knidos Aslanı, "British
Müzesinde"
Yaklaşık olarak 2500 sene
önce yaptırılan, ancak 1855 yılında C. Newton (C. Nivton) tarafından İngiltere’ye
götürülerek British Museumun girişinde sergilenen Knidos Aslanı müzeye
gelen ziyaretçileri “Hoş geldiniz.” dercesine karşılar pozisyonda yerleştirilmiştir
(Görsel 2.18).
Görsel
2.18: Knidos Aslanı, British Müzesi
11.
Troya Hazineleri, "The State Hermitage Müzesinde"
Mykene'de yapılan kazı
çalışmaları esnasında gün ışığına çıkan eserlerden resimde görülen kolye,
küpe ve bunun gibi Troya
hazinelerinin tamamına yakın bir kısmı Rusya'da The State Hermitage
Müzesindedir (Görsel 2.19).
Görsel
2.19: Troya Hazineleri, The State Hermitage (Ermitaj) Müzesi
Myrina, Aiolis (Aolis)
bölgesinin en güzel kentlerinden biridir ve İzmir’in
Aliağa ilçesinin hemen kuzeyinde, deniz kıyısında bulunur. Myrina’nın en
önemli özelliği, dünyada pişmiş toprak heykelcikleri ile ünlü üç antik
kentten biri olmasıdır. Avrupa’nın birçok özel ve resmî koleksiyonlarında
kaçak kazılarla ortaya çıkartılmış Myrina terracottaları
(terekota, pişmiş toprak heykelcikleri) bulunur. En büyük koleksiyon ise
Paris’te Louvre Müzesinde yer alır (Görsel 2.20).
Görsel
2.20: Myrina Heykelcikleri, Louvre Müzesi
Yurt dışında bulunan
kültürel miraslarımıza daha birçok eser eklenebilir.
Müze ve Sanat Galerilerinin
Kültürel Bağların Kurulmasındaki Rolü Müzeler ve sanat
galerileri, sanat eserleri ve bilimsel nesnelerin halka sergilenmesiyle
geçmişle gelecek arasında bir köprü kurmakta ve insanlık tarihinin bir aynası
olmaktadır. Müzeler toplumun bilimsel ve kültürel geçmişini yansıtarak
geleceğini de şekillendirmektedir. Müzelerin toplum ile olan ilişkisi,
onların eğitim kurumu olmasını sağlar. Müzeler eski çağlardan günümüze kadar
üretilen eserlerin değişimini ve gelişimini göstererek toplumların hangi
aşamadan geçtiklerini algılamamızı ve geçmiş zaman diliminde yolculuğa
çıkmamızı sağlar. Müzelerin ulusal ve evrensel kültür ürünlerinin geçmişten geleceğe
taşındığı mekânlardır. Yaşadığımız coğrafya, tarih
ve kültürel anlamda çok zengin bir mirasa sahiptir. Fakat bu eserleri koruma ve sahip çıkma bilinci tam
anlamıyla oluşmamıştır. Bu da toplumumuzdaki bu
konu ile ilgili eğitim eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Geçmişini koruyan,
sunan dolayısıyla da toplumda tarih bilincini oluşturan müze, o toplum için
önemli bir kurumdur. Tarih bilinci kazanan toplum bireyleri de ülkelerinin
evrensel dünyadaki yerini doğru ve yerinde değerlendirebilirler. Toplumun geçmiş değerlere
saygısı, kültür ve sanat birikimlerine sahip çıkması ve korumasıyla ölçülür. Geçmişine ve sanatına sahip
çıkmayan, koruyamayan toplumlar gelecekte de varlığını devam ettiremezler ve
eriyip giderler. Tarih bilincini yaratmak,
kültürel bağların kurulması ile sağlanır. Kendi kültürünün evrensel kültür
içindeki yerini; tüm boyutuyla tam ve doğru algılamasını sağlamak, müze ve
galerilerin en önemli rollerindendir. Kültürümüzü ve sanatımızı
öğrenme ve anlama bir süreçtir, bu süreç için de en uygun ortam müzelerdir.
“Müze; geçmişi sunar ve
bireyler eserleri algılayıp zaman boyutunda bir yere koyar, bu durumda tarih
ve sanat birey için anlaşılır
olur.” Öğrenci; yaşadığı toplumun
kültürünü öğrenip sanatına, değerlerine, tarihine saygı duymayı ve onu koruma bilincine sahip olmayı öğrenir. Sanat bilincini kazanan
bireylerin kendi kültürlerinin evrensel dünyadaki yerini daha iyi
değerlendirebileceklerdir.
Müze ve
Sanat Galerileri ile İlgili Yazılı Görsel Kaynakların Sergilenmesi Uygulama Çalışması
Yurt dışındaki müzelerde ve
sanat galerilerinde bulunan kültürel miraslarımızdan seçtiğiniz sanat eserlerinden
oluşan, kendinize ait bir müze veya sanat
galerisi oluşturmanızı bekliyoruz. Bu çalışmaların sunumu, çevresel faktörler
ve okulun sahip olduğu imkânlar doğrultusunda etkileşimli tahta veya
projeksiyon kullanılarak Powerpoint programı ile sunulabilirsiniz. Görsel ve
yazılı kaynaklardan oluşturduğunuz ve tasarladıklarınızla renkli broşür,katalog,
veya afişşeklinde de yapabilirsiniz.
Öncelikle
grubunuza bir isim bulunuz.
Dünyaca ünlü
müzeleri ve yurt dışındaki müzelerde bulunan kültürel miraslarımızı
(Berlin'de bulunan İslam Eserleri Müzesi ve
Bergama Müzesi vb.) araştırıp bir bilgi kâğıdı oluşturunuz ve grup
arkadaşlarınızla paylaşınız. Daha sonra
görev paylaşımı yaparak elde ettiğiniz bilgiler, tarihçeleriyle birlikte
seçtiğiniz eserler ve edindiğiniz görsellerle
kendinize ait bir müze veya sanat galerisi oluşturunuz. Müzeyi İnternet
ortamında powerpoint sunu olarak
hazırlayabileceğiniz gibi görsel ve yazılı kaynakları kullanarak
tasarladığınız renkli broşür, poster, katalog veya afiş
şeklinde de hazırlayabilirsiniz. Hazırlanan çalışmalar daha sonra grupça
sınıfa sunulacaktır. Bu çalışmayı
yaparken aşağıdaki adımları izlemeniz size yardımcı olacaktır.
Ön Hazırlık
1. Grupça bir
çalışma planı hazırlayınız ve planı öğretmeniniz ile paylaşınız.
2. Grup içinde
görev dağılımı yaparak araştırmalarınızı yapınız. Araştırmalarınızı yaparken
İnternet'ten müzelere
ve sanat
galerilerine ait sayfalara (sanal müze) girerek faydalanabilirsiniz.
3. Konu ile
ilgili ihtiyaçlarınızı belirleyiniz.
4. Müzelerle
ilgili farklı görsel ve yazılı kaynaklar (kitap, dergi, poster, afiş,
katalog, vb.) edinip fotoğraflarını çekebilir,
çizimlerini
yapabilir, renkli örneklerini (fotokopi, kartpostal vb.) alıp
kullanabilirsiniz.
5. Kaynak
araştırırken ve doküman toplarken ekip çalışması içinde bir plana göre
çalışmanız sizin için destekleyici
olacaktır.
6. Bilgilerin
doğruluğuna ve kullanılabilirliğine dikkat ediniz.
7. Edinilen ve seçilen
örnekler ve tarihçeleri bilgisayar ortamında veya dosya şeklinde
arşivlenmelidir. Bu size
kolaylık sağlayacaktır.
İçerik
8. Daha sonra bulduğunuz ve
seçtiğiniz örnekleri ve bilgileri düzenleyeceksiniz.
9. Çalışmanızın sunum
şekline karar verip ( powerpoint sunum, afiş, broşür, katalog vb.)
çalışmanıza o yönde
devam ediniz.
10. Seçtiğiniz sunum
doğrultusunda malzemelerinizi edininiz. (Öğretmeninizden yardım ve destek
alabilirsiniz.)
11. Yaratıcılık
yeteneğinizi kullanarak tasarım yapacaksınız.
12. Tasarım yaparken kendi
çizimlerinizle de çalışmaya katkıda bulunabilirsiniz.
13. Tarihî eserlerle ilgili
fotoğraflar, çizimler, çeşitli teknikte resimler, kitaplar, nesneler,
maketler, haritalar vb.
kullanabilirsiniz.
14. Tasarımları yaparken
farklı görüş ve fikirlere saygı gösterek ve dinleyerek ortak hareket
etmelisiniz.
15. Gerek bilgisayar
ortamında gerekse broşür veya poster şeklinde yapılacak sunumlar için
kompozisyona, estetik
görünüme önem veriniz.
16. Temizlik ve malzemeyi
düzgün kullanmaya dikkat ediniz.
17. Aranızdan sunumu
yapacak bir sözcü seçiniz.
18. Sunum yapılırken
çeşitli materyallerle (sanat eserinin maketi, sanatçıların kılığına girme, ortama
uygun müzik
vb.) sunumunuzu
destekleyebilirsiniz.
19. Sunumu yaparken verilen
sürenin dışına çıkmamalısınız.
20. Sunum bittikten sonra
yaptığınız çalışmayı arşivleyip öğretmeninize teslim ediniz.
21. Öğretmeniniz tarafından
çoğaltılıp size dağıtılan grup öz değerlendirme formunu doldurunuz.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN
ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret
ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate
alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim
Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş
Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve
değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve bilgilendirmeler https://grslsntlr.blogspot.com/2020/12/kaynastirma-ogrencilerinin-egitimine.html adresinde verilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1
-Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi
kontrol listeleri ile değerlendirilmesi sağlanacaktır.
2-Öz
değerlendirme formları ile değerlendirme yapılacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder