12.SINIF MÜZELERDE İNCELEME VE UYGULAMA IV

 

 

...........  ANADOLU LİSESİ

GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI

            

DERS

Görsel Sanatlar

ÜNİTE

Kültürel Miras

KONU

Müzelerde İnceleme Ve Uygulama IV

KAZANIMLAR

12.2.2. Müzelerde İnceleme ve Uygulama IV
12.2.2.1. Dünyaca ünlü müzeleri tanır.
12.2.2.2. Yurt dışındaki müzelerde bulunan kültürel mirasımızı tanır.

Almanya’da bulunan İslam Eserleri Müzesi ve Bergama Müzesi vb.
12.2.2.3. Müze ve sanat galerilerinin kültürel bağların kurulmasındaki rolünü açıklar.
12.2.2.4. Müze ve sanat galerileri ile ilgili yazılı ve görsel kaynakları sergiler.

Öğrencilerin müze ve sanat galerileri ile ilgili araştırma yapmaları, elde ettikleri bilgilerden yararlanarak müze ve sanat galerilerini tanıtan web sayfası, broşür, okul gazetesi, poster ya da tanıtım sunumları oluşturmaları ve sunmaları sağlanır.
12.2.2.5. Sanal Müze ziyaretleri yapmaları sağlanır.

SINIF

12

SÜRE

10 saat

ARAÇ VE GEREÇLER

Bilgisayar, Genel Ağ, etkileşimli tahta, projeksiyon, pano sunumu yapacaklar için renkli kartonlar, kâğıt, yazıcı, yapıştırıcı vb.

YÖNTEM VE TEKNİKLER

Araştırma, anlatım, soru-cevap, grup çalışması, uygulama, sergi

DERS HAZIRLIK

Dünyaca ünlü müzeleri araştırımanızı ve tüm bilgi birikiminizi sınıf ortamında arkadaşlarıyla paylaşmanızı bekliyoruz.
• Sizlerden, Berlin Bergama İslam Eserleri Müzesindeki ve yurt dışındaki diğer müzelerde bulunan
kültürel miraslarımızı yazılı ve görsel olarak araştırarak hazırlıklı gelmenizi ve bilgi kâğıdı oluşturmanızı
istiyoruz. (Bu araştırmaları yaparken Genel Ağ’dan, müzelerin web sayfalarından, görsel ve yazılı diğer kaynaklardan faydalanılabilirsiniz.).
• Müze ve sanat galerilerinin kültürel bağların kurulmasındaki rolünü araştırınız.
• Genel Ağ’da gezilebilecek müzelerin, sanal müzelerin adreslerini not alarak derse katılınız.

ETKİNLİK SÜRECİ

Dünyaca Ünlü Müzeler

1.    Topkapı Sarayı ve Müzesi, İstanbul 
https://www.millisaraylar.gov.tr/saraylar/topkapi-sarayi


Topkapı Sarayı'nın yapımına Fatih Sultan Mehmet Dönemi'nde (1432-1481) 1460 yılında başlanmış ve 1478 yılında tamamlanmıştır. Saray, Marmara Denizi İstanbul Boğazı ve Haliç arasındaki tarihî İstanbul yarımadasının ucundaki Sarayburnu’nda bulunan Doğu Roma Akropolü üzerindeki 700.000 m2'lik bir alan üzerine kurulmuştur. Fatih Sultan Mehmet’ten itibaren otuz birinci padişah Sultan Abdülmecit’e kadar yaklaşık 400 yıl süreyle imparatorluğun idare, eğitim ve sanat merkezi olarak kullanılmış; aynı zamanda padişahın evi olmuştur. XIX yüzyılın ortalarında, hanedanın Dolmabahçe Sarayı’na taşınması ile terkedilmiş olmasına rağmen önemini her zaman korumuştur.

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonra 3 Nisan 1924 yılında müze hâline getirilen ve Cumhuriyet’in ilk müzesi olan Topkapı Sarayı Müzesi, günümüzde yaklaşık 300.000 m2'lik bir alan kaplamaktadır. Kara tarafından Fatih’in yaptırdığı Sur-i Sultani, deniz tarafından ise Doğu Roma surları ile şehirden ayrılan Topkapı Sarayı; mimari yapıları, koleksiyonları ve yaklaşık 300.000 arşiv belgesi ile dünyanın en büyük saray müzelerinden biridir.

Görsel 2.1: Topkapı Sarayı (Dıştan Görünüm), İstanbul

        2. Louvre Müzesi, Paris
    http://www.louvre.fr/en

Fransa'nın başkenti Paris'te bulunan müze, Orta Çağ’dan 1848’e kadar uzanan Batı sanat eserlerinin yanı sıra eski oryantal, Mısır, Yunan, Etrüsk ve Roma medeniyetlerinin grafik ve İslam sanatları koleksiyonlarına ev sahipliği yapmaktadır. Odadan odaya, eski kraliyet sarayı başyapıtlarını halka açmıştır:Mona Lisa (Mona Lisa), Medusa’nın Rafı, Venüs de Milo ve Samothrace’in (Samotres) Kanatlı Zaferi. Müzede toplamda, keşfedilecek 35.000 eser vardır.800 yıllık geçmişiyle Louvre (Luvr), XII. yüzyılın Orta Çağ kalesinden Pei’nin (Pi) cam piramidine kadar birçok mimari trendden etkilenmiştir (1989). İslami Sanatlar Bölümü’nü barındıran en son ek, mimarlar Mario Bellini (Maryo Bellini, 1953-...) ve Rudy Ricciotti (Rudi Rikdiadi, 1952-...) tarafından tasarlanmıştır (Görsel 2.3). 

  Görsel 2.3: Louvre Müzesi, Paris

 

 

     3.    The British Müzesi, İngiltere
          https://www.britishmuseum.org/

İngiltere'nin başkenti Londra şehrinin Bloomsbury (Blomsbori) bölgesinde bulunan müze; insanlık tarihi,sanatı ve kültürüne adanmış bir kamu kurumudur. Bugün başta kültürel sanat nesneleri ve antikalar müzesi olmasına rağmen British (Britiş) Museum bir “evrenselmüze” olarak, doktor ve bilim adamı Sir Hans Sloane’in (Sör Hans Sloan, 1660-1753) koleksiyonlarına dayanılarak 1753 yılında kurulmuştur. Müze, ilk olarak 1759’da mevcut binanın bulunduğu Montagu (Mantıgyu) Evi’nde halka açılmıştır.British Museum ne kiliseye ne krala ait, halka açık ve her şeyi toplamayı hedefleyen yeni bir tür müze olan ilk millî müze olmuştur (Görsel 2.4).


Görsel 2.4: British Müzesi, Londra

             4.    Prado Müzesi, Madrid
          https://www.museodelprado.es/

Madrid’in merkezinde bulunan İspanyol Ulusal Müzesidir. Prado (Prado) Müzesi 1785 yılında İspanya kralı III. Carlos (Karlos) tarafından Juan de Villanueva’ya (Huan de Vilanuv) yaptırılmıştır. XII. yüzyıldan XX.yüzyıla kadar İspanyol Kraliyet koleksiyonu ve en iyi İspanyol sanat koleksiyonuna uzanan dünyanın en iyi Avrupa sanat koleksiyonlarından birine sahip olduğu kabul edilmektedir.1819’da resim ve heykel müzesi olarak kurulmuştur ama diğer önemli eser koleksiyonlarını da içerir. Dünyadaki en büyük sanat müzelerinden biri olarak kabul edilmektedir.
Kayıtlarında 27000'den fazla yapıt kayıtlı olsa da yer sıkıntısından dolayı yanlızca 1300 kadarı sergilenebilmektedir. En yoğun olarak ev sahipliği yaptığı sanatçılar; Francisco Goya’nın (Fransisko Goya, 1746-1828) yanı sıra Hieronymus Bosch (Hironimus Boşh, 1450-1516), El Greco (El Greko, 1541-1614), Peter Paul Rubens (Pitır Pol Rubens, 1577-1640), Titian (Tityan, 1488-1576) ve Diego Valazquez’dir (Diego Velaskez, 1599-1660) (Görsel 2.5).

Görsel 2.5: Prado Müzesi, Madrid


         5.    Egyptian Müzesi, Kahire
        https://www.museodelprado.es/

Kahire’deki Mısır Müzesi, dünyanın en kapsamlı firavun tarihi eserlerini içermektedir. Orijinal koleksiyon XIX. yüzyılın sonlarında Auguste Mariette (Agust Mariet, 1821-1881) tarafından kurulmuş ve Boulaqn’ta (Bulog) bulunmuştur (Görsel 2.6). Nesneler, 1891’de Giza’daki İsmail Paşa Sarayı’na getirilmiş ve 1902’de Tahrir Meydanı’ndaki mevcut binaya taşınmaya başlanmıştır. Marcél Dourgnon’nun (Marsel Dörgno,1858-1911) neoklasik stilinde tasarlanan Mısır Müzesi, Tarih Öncesi Dönem’den Roma Dönemi’ne kadar uzanan eserlerle doludur.
Egyptian (İcıpşın) Müzesinde Mısır’ın geçmişinin 5000 yılını kapsayan yaklaşık 160.000 nesne bulunmaktadır. Zemin kat koleksiyonları, kronolojik bir turda ziyaretçiyi alırken üst kattaki nesneler türbe veya kategoriye göre gruplandırılmıştır. Tutankamun hazineleri, günlük yaşam ahşap modelleri, kutsal heykelcikler ve nadir bir Fayyum (Feyum) portreleri grubu sergilenmektedir. İkinci kattaki vitrinlerde de Yeni Krallık mumyalarının birçoğu bulunmaktadır.

Görsel 2.6: Egyptian Müzesi, Kahire


           6.  The State Hermitage Müzesi, St. Petersburg
         https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/?lng=tr

Dünyanın en büyük ve prestijlimüzelerinden biri olan Hermitage (Ermitaj) Müzesi aynı zamanda tarih boyunca Rusya’nın en önemli yönetim merkezi olan Kışlık Saray olarak bilinmektedir.1917 yılına kadar halka açık olmayan, sadece saray halkının kişisel sanat galerisi olarak kullanılan bölüm, 1917 Ekim Devrimi ile müze hâline getirilmiştir. Barok mimarisinin en nadide örneklerinden biri olarak kabul edilir. Müze koleksiyonunda üç binden fazla eser barındırmaktadır. Müzede antik tarihlerdeki insanların yaşam biçimleri hakkında ipucu veren çok sayıda eserden savaş eşyalarına kadar önemli koleksiyonlar bulunmaktadır.

     7.    Berlin İslam Eserleri Müzesi
           https://prezi.com/cfozrlotzzur/berlin-islam-eserlerimuzesi/

Berlin İslam Eserleri Müzesi, 1904 yılında Prusya Devleti sanat koleksiyonlarının bir bölümü olarak kurulmuştur ve kendi türü içinde Batı dünyasının en eski müzelerinden biridir. Müze, bugün Federal Almanya Cumhuriyeti ve eyaletleri tarafından finanse edilen Prusya Kültür Varlıkları Vakfı içinde, Berlin Devlet Müzeleri Birliği’ne bağlı 17 müzeden biridir. Berlin’deki Müzeler Adası üzerinde, en önemli tarihsel kurumlardan biri olan Bergama Müzesi içindeki özgün konumu ve çok değerli koleksiyonlarıyla dikkat çekmektedir (Görsel 2.8).
Berlin Müzeler Adası, dünya çapındaki en büyük ve en eski müze komplekslerinden biridir ve 1999 yılında UNESCO (Unesko tarafından dünya kültür mirası listesine alınmıştır. Sanat eserlerinin büyük kısmı VII. ve XIX. yüzyıllar arasında İspanya’dan Hindistan’a uzanan geniş bir bölgeden gelmedir. Eserler, nüfusun büyük çoğunluğunu Müslümanların oluşturduğu ancak içinde başka dinlere mensup grupların da yaşadığı toplumlara aittir.

Görsel 2.8: Pergamon İslam Eserleri Müzesi, Berlin

 

Yurt Dışındaki Müzelerde Bulunan Kültürel Miraslarımız

Ülkemizin çeşitli yerlerinden kazılar sonucu çıkartılıp yurt dışına götürülmüş veya hediye edilmiş birçok tarihî sanat eserimiz çeşitli ülkelerin müzelerinde sergilenmektedir.

1. Beyhekim Mescidi Mihrabı, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

Almanya’nın Berlin şehrindeki "Bergama (Pergamon) Müzesindeki" Konya Salonu’nda, Konya’dan götürülmüş XIII. yüzyıl Selçuklu Devri eserleri arasından Beyhekim Mescidi’nin yerinden sökülerek getirilen çini mozaik mihrabı dikkat çekmektedir. Mozaik, çini tekniğinde yapılmış levhalarla kaplı olan eser, yazı ve desenlerle süslüdür (Görsel 2.9).


Görsel 2.9: Beyhekim Mescidi Mihrabı,Pergamon Müzesi

 

2. Aphrodisias-İhtiyar Balıkçı Heykeli "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

Aydın yakınlarındaki antik Aphrodisias (Afrodiyas) kentinde Prof. Dr. Kenan Erim (1929-1990) başkanlığında sürdürülen kazılar sırasında 1989 yılında Tiberius (Tiberyus) Portikosu'ndaki (Küçük sütunlarla taşınan giriş sundurması) havuzda bir mermer baş bulundu. Bulunan başın 1904 yılında yürütülen izinli kazılar sırasında bulunarak gizlice yurt dışına kaçırılan ve daha sonra Berlin Pergamon Müzesine satılan gövdeye ait olduğu tespit edildi Görsel 2.10).

 


Görsel 2.10: Aphrodisias-İhtiyar Balıkçı Heykeli, Pergamon Müzesi

 

3. Milet Güney Agora Kuzey Kapısı, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

Aydın ili, Söke ilçesi, Balat köyündeki kazılara ilk defa Berlin Müzesi müdürlerinden Schöene (Şöne) tarafından başlanmıştır. Bunu 1896 yılında T. Wiegand'ın (T. Vigand) yaptığı kazı izlemiştir. Miletos antik kentinde yapılan kazılarda ele geçen bazı eserler, Sultan II. Abdülhamit'in emriyle Almanlara hediye edilmiştir. Bu kazılar sırasında bulunan MS II. Yüzyıla ait anıtsal Güney Agora Kapısı, bugün Berlin "Bergama (Pergamon) Müzesinde sergilenen en önemli eserler arasında yer almaktadır (Görsel 2.11).

 

Görsel 2.11: Milet Güney Agora Kuzey Kapısı, Pergamon Müzesi

4. Zeus Sunağı, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

MÖ II. yüzyılda, Kuzey Batı Anadolu’da,İzmir’in kuzeyinde bulunan antik Pergamon şehrinde Pergamon Krallığı’nı yöneten Attalos (Atalos) hanedanı tarafından yaptırılmış mermerden dinsel ve anıtsal yapıdır. At nalı biçimindeki yapı, Bergama Akropolü üzerinde bulunur. 35,65 m genişliğinde, 33,4 m derinliğindedir. Yapının ön tarafında bulunan merdivenler 20 m genişliğindedir(Görsel 2.12). Dışında ve iç mekânlarda bulunan mermer kaplama üzerindeki freskler sanat tarihinin en önemli yapıtları arasında sayılmaktadır. Dış cephe freskleriantik Helen dünyasının Olympos (Olimpos) tanrıları ile Gigantlar arasındaki savaşı, iç alandaki freskler Pergamon’un kuruluş söylecesi olan Telefos söylencesini anlatır. Bu görkemli yapının kalıntıları 1870’li yıllarda Alman mühendis Carl Humann (Karl Human) tarafından,o zamanın Prusya’sına götürülmüştür.Bugün Berlin’de bulunan Bergama (Pergamon) Müzesinde sergilenmekte ve her yıl binlerce insan tarafından ziyaret edilmektedir.

 

Görsel 2.12: Zeus Sunağı, Pergamon Müzesi


 

5. Athena Tapınağı, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

Pergamon’daki Akropolis’te yer alan Athena Tapınağı’nın propylon yapısı, MÖ II. Yüzyılın başında II. Eumenes (Yumins) tarafından yaptırılmıştır (Görsel 2.13). İki katlı yapının zemin katında 4 adet Dor sütunu vardır. Üstünde ise Eumenes’in Athena Nikephoros’a (Nikeforıs) ithaf ettiği bir yazıt yer alır. Üst katta ise 4 adet ion sütunu ve zırh-silah kabartmaları bulunmaktadır. Berlin Müzesinde sergilenen bu anıt da XIX. Yüzyılda Almanya’ya götürülen eserler arasındadır.

 

Görsel 2.13: Athena Tapınağı, Pergamon Müzesi

 

 

6. Milet Traianus (Trayanus)Tapınağı Ön Cephesi, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

T. Wiegand ve H. Knackfuss (H.Knakfus) tarafından Milet kazılarında (1903) bulunan Traianus (Triyanus) Tapınağı’nın ön cephesi Almanya’ya götürülmüştür (Görsel 2.14).

 

Görsel 2.14: Milet Traianus Tapınağı ön cephesi, Pergamon Müzesi

 

7. Zincirli Höyük Hitit Kabartmaları, "Bergama (Pergamon) Müzesinde"

Zincirli Höyük’de bulunan MÖ VIII. yüzyıl Hitit kabartmaları, Carl Humann tarafından kaya yüzeylerinden sökülüp Berlin’e götürülmüştür (Görsel 2.15).

 


Görsel 2.15: Zincirli Höyük Hitit kabartmaları, Pergamon Müzesi

 

8. Nereidler Anıtı "British Müzesinde"

MÖ 400 yıllarında Ksanthos (Ksantos) kentinde yapılmış olan bu anıt, sütunları arasındaki 12 adet Nereid heykelinden dolayı Nereidler Anıtı adını almıştır. Göz kamaştıran bu antik eser, günümüzde British Museumda sergilenmektedir (Görsel 2.16).

 

Görsel 2.16: Nereidler Anıtı, British Müzesi

 

9. Payava Lahdi, "British Müzesinde"

Adını Likyalı bir yönetici olan ayava’dan alan ve MÖ IV. Yüzyılın ikinci çeyreği başlarına ait bu lahit, Satrap Ayaklanması sırasında Pers egemenlerinin tarafında yer almış olan Ksanthoslu komutana aittir. Lahit, yüksek bir kaide üzerinde duran Likya lahitlerinin en önemlilerinden biridir. Üzerinde çeşitli ve önemli kabartmaların yer aldığı lahit, Sir Charles Fellows (Sör Carls Felovs) tarafından 1842 yılında Sultan Abdülmecit’in izniyle British Müzesine götürülmüştür (Görsel 2.17).


Görsel 2.17: Payava Lahti, British Müzesi

 

10. Knidos Aslanı, "British Müzesinde"

Yaklaşık olarak 2500 sene önce yaptırılan, ancak 1855 yılında C. Newton (C. Nivton) tarafından İngiltere’ye götürülerek British Museumun girişinde sergilenen Knidos Aslanı müzeye gelen ziyaretçileri “Hoş geldiniz.” dercesine karşılar pozisyonda yerleştirilmiştir (Görsel 2.18).


Görsel 2.18: Knidos Aslanı, British Müzesi

 

11. Troya Hazineleri, "The State Hermitage Müzesinde"

Mykene'de yapılan kazı çalışmaları esnasında gün ışığına çıkan eserlerden resimde görülen kolye, küpe ve bunun gibi Troya hazinelerinin tamamına yakın bir kısmı Rusya'da The State Hermitage Müzesindedir (Görsel 2.19).

 


Görsel 2.19: Troya Hazineleri,
The State Hermitage (Ermitaj) Müzesi

 

 

12. Myrina (Mırina) Heykelcikleri, "Louvre Müzesinde"

Myrina, Aiolis (Aolis) bölgesinin en güzel kentlerinden biridir ve İzmir’in Aliağa ilçesinin hemen kuzeyinde, deniz kıyısında bulunur. Myrina’nın en önemli özelliği, dünyada pişmiş toprak heykelcikleri ile ünlü üç antik kentten biri olmasıdır. Avrupa’nın birçok özel ve resmî koleksiyonlarında kaçak kazılarla ortaya çıkartılmış Myrina terracottaları (terekota, pişmiş toprak heykelcikleri) bulunur. En büyük koleksiyon ise Paris’te Louvre Müzesinde yer alır (Görsel 2.20).


Görsel 2.20: Myrina Heykelcikleri,
Louvre Müzesi

 

Yurt dışında bulunan kültürel miraslarımıza daha birçok eser eklenebilir.

Müze ve Sanat Galerilerinin Kültürel Bağların Kurulmasındaki Rolü
Müzeler ve sanat galerileri, sanat eserleri ve bilimsel nesnelerin halka sergilenmesiyle geçmişle gelecek arasında bir köprü kurmakta ve insanlık tarihinin bir aynası olmaktadır. Müzeler toplumun bilimsel ve kültürel geçmişini yansıtarak geleceğini de şekillendirmektedir. Müzelerin toplum ile olan ilişkisi, onların eğitim kurumu olmasını sağlar. Müzeler eski çağlardan günümüze kadar üretilen eserlerin değişimini ve gelişimini göstererek toplumların hangi aşamadan geçtiklerini algılamamızı ve geçmiş zaman diliminde yolculuğa çıkmamızı sağlar. Müzelerin ulusal ve evrensel kültür ürünlerinin geçmişten geleceğe taşındığı mekânlardır.
Yaşadığımız coğrafya, tarih ve kültürel anlamda çok zengin bir mirasa sahiptir. Fakat bu eserleri koruma ve sahip çıkma bilinci tam anlamıyla oluşmamıştır.
Bu da toplumumuzdaki bu konu ile ilgili eğitim eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Geçmişini koruyan, sunan dolayısıyla da toplumda tarih bilincini oluşturan müze, o toplum için önemli bir kurumdur. Tarih bilinci kazanan toplum bireyleri de ülkelerinin evrensel dünyadaki yerini doğru ve yerinde değerlendirebilirler.
Toplumun geçmiş değerlere saygısı, kültür ve sanat birikimlerine sahip çıkması ve korumasıyla ölçülür.
Geçmişine ve sanatına sahip çıkmayan, koruyamayan toplumlar gelecekte de varlığını devam ettiremezler ve eriyip giderler.
Tarih bilincini yaratmak, kültürel bağların kurulması ile sağlanır. Kendi kültürünün evrensel kültür içindeki yerini; tüm boyutuyla tam ve doğru algılamasını sağlamak, müze ve galerilerin en önemli rollerindendir.
Kültürümüzü ve sanatımızı öğrenme ve anlama bir süreçtir, bu süreç için de en uygun ortam müzelerdir.

“Müze; geçmişi sunar ve bireyler eserleri algılayıp zaman boyutunda bir yere koyar, bu durumda tarih ve sanat birey için anlaşılır olur.”
Öğrenci; yaşadığı toplumun kültürünü öğrenip sanatına, değerlerine, tarihine saygı duymayı ve onu koruma bilincine sahip olmayı öğrenir.
Sanat bilincini kazanan bireylerin kendi kültürlerinin evrensel dünyadaki yerini daha iyi değerlendirebileceklerdir.

Müze ve Sanat Galerileri ile İlgili Yazılı Görsel Kaynakların Sergilenmesi Uygulama Çalışması

Yurt dışındaki müzelerde ve sanat galerilerinde bulunan kültürel miraslarımızdan seçtiğiniz sanat eserlerinden oluşan, kendinize  ait bir müze veya sanat galerisi oluşturmanızı bekliyoruz. Bu çalışmaların sunumu, çevresel faktörler ve okulun sahip olduğu imkânlar doğrultusunda etkileşimli tahta veya projeksiyon kullanılarak Powerpoint programı ile sunulabilirsiniz. Görsel ve yazılı kaynaklardan oluşturduğunuz ve tasarladıklarınızla renkli broşür,katalog, veya afiş  şeklinde de yapabilirsiniz.

Öncelikle grubunuza bir isim bulunuz.

Dünyaca ünlü müzeleri ve yurt dışındaki müzelerde bulunan kültürel miraslarımızı (Berlin'de bulunan İslam Eserleri Müzesi ve Bergama Müzesi vb.) araştırıp bir bilgi kâğıdı oluşturunuz ve grup arkadaşlarınızla paylaşınız.
Daha sonra görev paylaşımı yaparak elde ettiğiniz bilgiler, tarihçeleriyle birlikte seçtiğiniz eserler ve edindiğiniz görsellerle kendinize ait bir müze veya sanat galerisi oluşturunuz. Müzeyi İnternet ortamında powerpoint sunu olarak hazırlayabileceğiniz gibi görsel ve yazılı kaynakları kullanarak tasarladığınız renkli broşür, poster, katalog veya afiş şeklinde de hazırlayabilirsiniz. Hazırlanan çalışmalar daha sonra grupça sınıfa sunulacaktır.
Bu çalışmayı yaparken aşağıdaki adımları izlemeniz size yardımcı olacaktır.

Ön Hazırlık

1. Grupça bir çalışma planı hazırlayınız ve planı öğretmeniniz ile paylaşınız.

2. Grup içinde görev dağılımı yaparak araştırmalarınızı yapınız. Araştırmalarınızı yaparken İnternet'ten müzelere

ve sanat galerilerine ait sayfalara (sanal müze) girerek faydalanabilirsiniz.

3. Konu ile ilgili ihtiyaçlarınızı belirleyiniz.

4. Müzelerle ilgili farklı görsel ve yazılı kaynaklar (kitap, dergi, poster, afiş, katalog, vb.) edinip fotoğraflarını çekebilir,

çizimlerini yapabilir, renkli örneklerini (fotokopi, kartpostal vb.) alıp kullanabilirsiniz.

5. Kaynak araştırırken ve doküman toplarken ekip çalışması içinde bir plana göre çalışmanız sizin için destekleyici

olacaktır.

6. Bilgilerin doğruluğuna ve kullanılabilirliğine dikkat ediniz.

7. Edinilen ve seçilen örnekler ve tarihçeleri bilgisayar ortamında veya dosya şeklinde arşivlenmelidir. Bu size

kolaylık sağlayacaktır.

İçerik

8. Daha sonra bulduğunuz ve seçtiğiniz örnekleri ve bilgileri düzenleyeceksiniz.

9. Çalışmanızın sunum şekline karar verip ( powerpoint sunum, afiş, broşür, katalog vb.) çalışmanıza o yönde

devam ediniz.

10. Seçtiğiniz sunum doğrultusunda malzemelerinizi edininiz. (Öğretmeninizden yardım ve destek alabilirsiniz.)

11. Yaratıcılık yeteneğinizi kullanarak tasarım yapacaksınız.

12. Tasarım yaparken kendi çizimlerinizle de çalışmaya katkıda bulunabilirsiniz.

13. Tarihî eserlerle ilgili fotoğraflar, çizimler, çeşitli teknikte resimler, kitaplar, nesneler, maketler, haritalar vb.

kullanabilirsiniz.

14. Tasarımları yaparken farklı görüş ve fikirlere saygı gösterek ve dinleyerek ortak hareket etmelisiniz.

15. Gerek bilgisayar ortamında gerekse broşür veya poster şeklinde yapılacak sunumlar için kompozisyona, estetik

görünüme önem veriniz.

16. Temizlik ve malzemeyi düzgün kullanmaya dikkat ediniz.

17. Aranızdan sunumu yapacak bir sözcü seçiniz.

18. Sunum yapılırken çeşitli materyallerle (sanat eserinin maketi, sanatçıların kılığına girme, ortama uygun müzik

vb.) sunumunuzu destekleyebilirsiniz.

19. Sunumu yaparken verilen sürenin dışına çıkmamalısınız.

20. Sunum bittikten sonra yaptığınız çalışmayı arşivleyip öğretmeninize teslim ediniz.

21. Öğretmeniniz tarafından çoğaltılıp size dağıtılan grup öz değerlendirme formunu doldurunuz.

 

www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,135634/sanal-muzeler.html

http://www.3dmekanlar.com/tr/3d-muzeler.html

https://www.tursab.org.tr/tr/fotograf-galerisi/turkiyenin-degerleri_13807.html

http://www.sanalmuze.org

 

 

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ

Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafi­ğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleşti­rilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriter­lere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve bilgilendirmeler https://grslsntlr.blogspot.com/2020/12/kaynastirma-ogrencilerinin-egitimine.html adresinde verilmiştir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi kontrol listeleri ile değerlendirilmesi sağlanacaktır.

2-Öz değerlendirme formları ile değerlendirme yapılacaktır.

Yorumlar