........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
||||||||||||||||||||||||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
|||||||||||||||||||||||||||||
ÜNİTE |
Görsel Sanatlarda Biçimlendirme |
|||||||||||||||||||||||||||||
KONU |
Desen Çalışmaları III |
|||||||||||||||||||||||||||||
KAZANIMLAR |
11.3.1.1.
Portrenin özelliklerini açıklar. |
|||||||||||||||||||||||||||||
SINIF |
11 |
|||||||||||||||||||||||||||||
SÜRE |
10 saat |
|||||||||||||||||||||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim defteri ,Resim Kalemleri |
|||||||||||||||||||||||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Anlatım,Uygulama.Örnek Gösterme |
|||||||||||||||||||||||||||||
DERS
HAZIRLIK |
||||||||||||||||||||||||||||||
ETKİNLİK SÜRECİ
Feyhaman Duran’ın Atatürk portresi eserinde ışığın yüzde oluşturduğu leke değerleri, kaş ve saçlardaki dokusal yapı ve desen elemanlarının nasıl kullanıldığı fark edebildiniz mi?
Desen: Resim sanatında kara kalem, füzen veya renkli kuru kalemlerle yüzey üzerine yapılan iki boyutlu biçimlemeleri içeren çalışmalara verilen isimdir. Resim sanatının temeli desendir. Desenin başlıca aracı çizgidir. Çizgi desende önemli bir değerdir. Çizgi çeşit bakımından ikiye ayrılır: düz ve eğri çizgi. Desen, düz ve eğri çizgilerin uyumlu bir şekilde kâğıt üstünde düzenlenmesidir. Kullanılan malzemeye göre farklı etkiler yaratır. Portre, bir resim türü olarak önemlidir.
Yukarıdaki portreleri inceleyelim; 1.Desen elemanları kağıt
üzerine aktarımda nasıl kullanılmış?
Porte çizilirken ilk olarak yapılması gereken portresi çizilecek kişinin yüz ölçülerinin alınmasıdır. Göz, burun, dudak, kulak, alın ve saçların yüzümüzde kapladıkları alanın ve birbirlerine olan uzaklıklarının belirli oranları doğru bir şekilde yerleştirildiğinde portre çiziminin ilk adımı gerçekleştirilir (Görsel 3.13, 3.14).
Kadın ve Erkek Portre Özellikleri: Kadın ve erkek baş oranları genelde aynıdır. Kadın başının hatları erkeğinkine oranla daha yuvarlaktır. Erkekte hatlar daha köşelidir. Gözler kadında daha büyük, kaşlar daha yukarıda ve kavislidir. Burun ve ağız daha küçüktür.
Çocuklarda baş çizimi yetişkinlerde kullanılan ölçülere göre farklılık gösterir. İkisi arasındaki en büyük fark ise kafatası ile alt çenenin boyutları arasındadır. Başın genel yapısı büyük ve karşıdan görünüşü kare biçimindedir. Çene kısmı yuvarlaktır. Gözler iri, alın açık, iki göz arası bir gözden daha geniştir. Yanaklar genelde daha yuvarlak şekillidir. Görsellerdeki portre ölçü ve oranları inceleyiniz. (Görsel 3.21, 3.22).
Yaşlılarda alın kısmı daha açık ve kemik yapısı daha belirgindir. Gözün alt ve üst kapaklarındaki kırışıklıklar daha belirginleşir. Elmacık kemikleri ortaya çıkar. Dudaklar incelir. Yanakta, çenede ve boyunda sarkmalar daha belirgin hâle gelir.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve bilgilendirmeler https://grslsntlr.blogspot.com/2020/12/kaynastirma-ogrencilerinin-egitimine.html adresinde verilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder