........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
|||||||||||||||||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
||||||||||||||||||||||
ÜNİTE |
Görsel Sanatlarda Biçimlendirme |
||||||||||||||||||||||
KONU |
9.3.1. Nokta Ve Çizgi |
||||||||||||||||||||||
KAZANIMLAR |
9.3.1.1. Nokta ve çizginin anlatım imkânlarını, görsel sanat eserleri üzerinden açıklar. 9.3.1.2. Yüzey üzerinde nokta ve çizgiyi kullanarak açık-orta-koyu ton değerlerinden oluşan çalışmalar yapar. Sanatsal çalışmalarda sabırlı olmanın önemli olduğu vurgulanır. 9.3.1.3. Sanatın düzenleme ilkelerinden yararlanarak nokta ve çizgi etkisine sahip doğal ve yapay nesnelerle kompozisyonlar oluşturur. |
||||||||||||||||||||||
SINIF |
9 |
||||||||||||||||||||||
SÜRE |
4 saat |
||||||||||||||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim defterleri, Şablon Atatürk Resmi, Nokta ve Çizgi etkisi yaratacak araç gereç ve teknikler |
||||||||||||||||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Sanat eseri inceleme, uygulama, anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
||||||||||||||||||||||
DERS HAZIRLIK Daha önce yaptığınız nokta ve çizgi çalışmalarını hatırlıyor musunuz?“Nokta ve çizgi konusunu açıklamak için nelere dikkat ederdiniz?”“Bu dersten sonra; nokta ve çizgi ile ilgili çalışmalar yapacaksınız. Nokta ve çizginin sanatsal düzenlemedeki yerini ve önemini, sanatsal üretme sürecinde sağladığı imkân ve ilişkileri deneyimleyeceksiniz. Bu deneyimlerinizi, başarılı bir şekilde kâğıda aktarma becerisine sahip olacaksınız.” Atatürk ile ilgili şablon
resimler ve yazılar ,kopya kağıtları,rapido kalem,sharper veya keçeli kalemler ile
resim defterleri ile derse hazırlıklı geliniz. |
|||||||||||||||||||||||
ETKİNLİK SÜRECİ
|
|||||||||||||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve kriterler 226, 227, 228 ve 229. sayfalarda verilmiştir.
|
||||||||||||||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder