…………………. ANADOLU LİSESİ MÜRDÜRLÜĞÜNEOkul genelinde mevcut sosyal kulüplerden Resim Kulübünün ……/……/……. tarihinde ……………………, saat …….. ile …… arasında aşağıda belirttiğimiz gündem maddelerini görüşmek üzere toplantı yapmak istiyorum. Gereğinin
yapılmasını arz ederim. ..................................... Danışman Öğretmen GÜNDEM MADDELERİ: 1. Öğrencilerle tanışma. 2. Kulüp yönetim kurulunun seçimi. 3. Diğer kulüplerle işbirliğinin yapılması. 4. Kulübün amaçları ve görevleri. 5. Öğrencilerin kulüp çalışmalarında görevlendirilmesi. 6. Yapılan ve yapılacak çalışmalar.
UYGUNDUR …../…../….. ………………
|
GÖRÜŞME TUTANAĞI:
Resim Kulübünün toplantısı …/…/2021 tarihinde saat …….’da resim sınıfında başladı.Danışman öğretmen ……………………. öğrencilere hoş geldiniz diyerek öğrencilerden kendilerini tanıtmalarını istedi ve kendisini tanıttı. Pandemi dolayısılıyla bir önceki yıl bu toplantının olamadığını gündem maddelerini görüşmek ve karara bağlamak için burada olduklarını söyledi.Yazmanlık yapacak bir kişinin belirlenmesi gerektiğini bunun da kendisinin olabileceğini belirtti ve gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.Gündem maddeleri okul temsilcisi ……………………… tarafından okundu.
1-Önceki yıllardan görevli kulüp temsilcisi ………………………. kendisini tanıttı ve ne gibi çalışmalar yaptıklarını, görevlerinin neler olduğunu, yönetimdeki arkadaşlarının görev ve sorumluluklarını anlatarak öğrencilerle tanıştı.Resim kulübünde çalışmaların sürdürülebilmesi için diğer kulüplerdeki ve özellikle de kulübümüzdeki görevli arkadaşlarımızla işbirliği yapılmasının gerektiğini söyledi.Kulüp faaliyetlerinin önemini ve anlamını okuldaki tüm öğrencilerin anlaması gerektiğini, okulun yaşayan bir organizma olduğunu ,kulüplerin işlevsel kılacak olanların yine öğrencilerin olduğunu söyledi.Bu bağlamda yönetim kurulunda olacak arkadaşların kulübün aktif çalışmasında gönüllü ve istekli öğrenciler tarafından oluşturulmasının önemli bir gereklilik olduğunu belirtti. Panolardaki yazı ve resimleri incelenmek, asmak,sergilemek için, kimlerin görevli olacağı okul temsilcisi …….………………. tarafından soruldu.Panolara asılan yazı, resimlerin bu komisyon tarafından arkalarının imzalanıp sonrasında da toplanıp bir dosya oluşturulması gerektiği,danışman öğretmen ……………………tarafından söylendi. …………………………………………………………………………………………..adlı öğrenciler danışman öğretmen tarafından görevli olmaları için önerildi.Oylama yapılarak görevli öğrenciler belirlendi.
3-Diğer kulüpler ile işbirliği yapılarak faaliyetler yapılabileceği,Hoş Seda Musiki Kulübü öğrencileri ile belirli günler ve haftalarda ortak çalışmalar yapılabileceğini……………………… söyledi. Resim Kulübünün önemini ,ilgi çekici,katılımcı faaliyetler ile kavratılması gerektiğini bununda diğer kulüplerdeki öğrencinin ortak çalışmalara katılımını sağlayabileceğini ekledi………………………….belirli gün ve haftalarda resim ile ilgili görsellerin hazırlanmasında,afişler ve düzenlemelerinin yapılmasında diğer kulüp öğrencilerine yardımcı olabileceğini söyledi.
4-Okul temsilcisi tarafından Sosyal Kulüpler Yönetmeliğinin ilgili maddeleri okunarak sosyal kulüp temsilcisinin ve öğrencilerin görevleri hatırlatıldı.Kulüpte görevli tüm öğrencilerin mutlaka görevlerini yerine getirmelerini ve kulüp temsilciliğine seçilen öğrenciyle kulüple ilgili olarak ilişkide bulunmalarının önemini belirtti.Toplantılara katılmalarının alınan kararlara uygun davranmalarının gerektiği söylendi.Sosyal kulüple ilgili tüm faaliyetlerde tüm görevlerin öğrencilere verilmesini ve öğretmenlerin sadece gözlemci, yönlendirici, denetimci olarak katılacaklarını ,bu yüzden proje önerilerinin öğrenciler tarafından hazırlanıp öğrenci kulüp temsilcine ulaştırılması gerektiğini,danışman öğretmen………………………… söyledi.
5-Öğrencilerin kulüp çalışmalarında görevlendirilmesi için yıllık çalışma planın hazırlanması hazırlanan plana göre öğrencilerin görevlendirileceğini okul temsilcisi ………………………….… tarafından söylendi. Yıllık çalışma planı dışında yapılacak faaliyetler için proje öneri formalarının okul temsilciliğine ulaştırılması ve yapılacak faaliyetlerin görevlendirilmelerinin danışman öğretmene bildirilmesi gerektiği belirtildi. İletişimin daha hızlı olması için telefon ağı,WhatsApp gurubunun kurulması ve bu görevin yeni seçilen okul temsilcisi tarafından yapılabileceği söylendi.Öğrencilerin gezi,seyehat,yarışma vb gibi faaliyetlere katılımının sağlanması için veli izin belgelerinin olması gerektiği danışman öğretmen tarafından söylendi.Yapılacak faaliyetlerde daha çok 9,10 ve 11.sınıf öğrencilerin görev almalarının sağlanmasının gerektiği belirtildi.
6-Okul temsilcisi tarafından geçen yıllarda yapılmış, öneride bulunulmuş faaliyet ve çalışmalar okundu.Bu yıl yapılabilecek çalışmalar için öğrencilerin önerilerde bulunmasını istendi.Buna göre öğrenciler,
*Bahçe Duvarlarına Resim Yapmak, *Sınıflara Resim Asmak, *Maske Boyamak, *Gezi Yapmak, *Tişört Boyamak, *Merdiven Boyamak, *Kapı Boyamak, *Okul Çeşmesini Boyamak, *Çöp Kovalarını Boyamak, *Akıllı Tahta Ekran Resimlerini Tasarlamak, *Köy Okullarının Duvarlarını Boyamak İçin Gezi Yapmak, *Okul Pencere Camlarını Boyamak, *Resim Sergisi Gezmek, *Yarışmalara Katılmak, *Okul İçi Resim Yarışması Düzenlemek, *Okul Resim Sergisi Açmak, *Resim Çizmek İçin Toplanmak, *Gezi Tanıtım Afişleri Hazırlamak, *Tema Sınıf Hazırlamak, *Atatürk’ün Sözlerini Grafik Olarak Yazmak, *İlköğretime Resim Sevdirmek İçin Sunu Hazırlamak, *3 Boyutlu Hediyelik Tasarımlar Yapmak, *Resim Ve Ressamları Tanıtmak, *Huzur Evi Ziyareti Ve Resim Faaliyeti, *Ayın Karikatürünü Hazırlayıp Sunmak, *Geri Dönüşüm İle
İlgili Farkındalık Yaratmak, *WhatsApp Sanat Haberleri gurubu kurmak,gibi önerilerde bulundu.Önerilerin yıllık çalışma planı hazırlanırken değerlendireceği söylendi.Görüşeme tutanağında söylenenler oybirliği ile kabul edilmiştir. Toplantı ………………tarihinde resim sınıfında saat…..’da başlamış ve saat …….. ‘da sona ermiştir.
…………………….. Danışman Öğretmen …………………………… ……………………. ……………………….. Öğrenci Kulübü Temsilcisi Danışman Öğretmen Okul Müdürü |
……………. ANADOLU LİSESİRESİM KULÜBÜGÖREVLİ ÖĞRENCİ LİSTESİDİR
……………………………. ..…………….…….. ………………………… Öğrenci Kulübü Temsilcisi Danışman Öğretmen Okul Müdürü
Danışman Öğretmen |
EK–3
SOSYAL ETKİNLİKLER YILLIK ÇALIŞMA PLÂNI
Okulun Adı : ……………. ANADOLU LİSESİ Kulübün Adı: Resim Kulübü Öğretim Yılı : 20… / 20…
…………………………… ….………………… ……………….. Öğrenci Kulübü Temsilcisi Danışman Öğretmen Okul Müdürü
|
EK–4 SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE ÖNERİ FORMU
Proje önerileri aşağıdaki bilgileri içeren birkaç sayfadan ibaret olmalıdır.
Öğrencinin Adı Soyadı: ................................................................................ Sınıfı ve numarası: ........................................................................................ Tarih: ............................................................................................................. Danışman Öğretmen: .....................................................................................
Sunuş: Öğrencinin bu projeyi yapma amacı ve genel olarak beklediği sonuçlar
Süreç: Hangi çalışmaların yapılacağı ve bu projeden kimin ya da kimlerin nasıl yararlanacağı aşamalarıyla gösterilecektir.
Sonuçların analizi: Bu bölüm proje gerektiriyorsa doldurulmalıdır. Sonuçlar nasıl ele alınacak ve analiz edilecek.
Kaynakça: Yararlanılan tüm kaynaklar eklenecek. Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler fikir hırsızlığı olarak kabul edilir.
Tahmini Bütçe: Projenin gerçekleştirilmesi sırasında yapılacak işler için para gerekiyorsa bu bölümde hangi aşamada ne kadar para gerektirdiği belirtilecek.
Zaman Çizelgesi: Projenin hangi zamanda, hangi işin kim tarafından ve nerede yapılacağını gösteren bir çizelge eklenecektir.(EK–6)
Ekler:
Varsa ekler konulacak
Tüm proje önerileri danışman öğretmen rehberliğinde yapılacak ve ilgili yerlere sunulacaktır. Proje çalışmaları, proje önerilerinin kabul edilmesinden sonra başlayacaktır
|
EK–5
SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE SONUÇ RAPORU Proje önerileri kabul ve uygulaması sonucunda öğrenciler tarafından, aşağıdaki formata uygun bir şekilde sonuç raporu hazırlanır. Öğrencinin Adı Soyadı:................................................................................ Sınıfı ve numarası....................................................................................... Tarih:.......................................................................................................... Danışman Öğretmen:...................................................................................
Kapak Sayfası Öğrencinin bu projeyi yapma amacı veya problemi bir kapak sayfasında belirtilecektir.
Teşekkür sayfası: Varsa çalışmalar sırasında yardımları olan kişilere(danışman öğretmen, veli, ailenizdeki diğer kişiler)teşekkür edilecek sayfadır. İçindekiler sayfası, Giriş: Yapılan çalışmanın konusu, amacı, niçin yapmak istediğiniz. Bu raporun kimlerin işine yarayabileceği gibi konular yer alır. Okuyucunun ilgisini çekebilecek sizin yaptığınız veya bir yerlerden aldığınız resimler fotoğraflar yer alabilir. Süreç: Planlanan çalışmaların plana uygun gidip gitmediği
nedenleri,Proje önerisinde gösterildiği hâlde yapılamayan çalışmalar
ve nedenleri hangi çalışmaların yapıldığı belirtilecektir. Sonuçların analizi: Yapılan çalışmaların sebep sonuç ilişkileri proje çalışmasının etkileri projenin yapılması sırasında ortaya çıkan düşünceler, planlanmayıp da uygulama sırasında gerektiği fark edilen ancak planlanmadığı için uygulanmayan çalışmalar ve planlansaydı proje sonuçlarına olabilecek etkileri, nerede hata yapıldı, hangi konularda başarılı olundu? Elde edilen bilgiler işe yarar mı, anlamlı mı, yeterince bilgiye ulaşıldı mı? Mantıksal hatalar var mı? Elde edilenler ikna edici mi? Bir sonuca veya cevaba varabilir miyim? Gibi konular bu bölümde yer alır.
Sonuç: Bu proje sırasında neler öğrenildi, hangi beceriler
kazanıldı. Proje hedeflerine ulaştı mı? Bu çalışmaların sonucunda
kimlerin yararlandığı veya hangi ürünlerin alındığı. Proje
geliştirilmek istense başka hangi çalışmaların yapılabileceği gibi konular
yer alır. Kaynakça: Yaralanılan tüm kaynaklar eklenecek. Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler
fikir hırsızlığıdır. Ekler: Resimler, fotoğraflar, alıntılar ve tüm çalışmaları içeren her türlü belgeler bu bölüme konacaktır Tüm Proje Final Raporları danışman öğretmen rehberliğinde yapılacak ve değerlendirilecektir. |
EK–7
SOSYAL ETKİNLİKLER ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME FORMU 1.Başkalarına ne şekilde/ nasıl yardımcı olmamı sağladı? 2.Kişisel olarak yararlandım mı? 3.Davranış ve düşüncelerimde bir değişikliğe neden oldu mu? 4.Yaratıcı düşüncemi destekler yapıda mıydı? 5.Yeni teknik ve becerileri öğrenmemi sağladı mı; Bu alanlardaki becerilerimi ve düzeyimi nasıl değerlendiriyorum? 6.Etkinliğe okullar arası veya uluslar arası boyut kazandırabildim mi? 7.Çalışmalara katılmaktan hoşlandım mı? 8.Hangi yönlerde daha iyi olabilirdim? 9.Öğrenci kulübünde yeterli olabildim mi? 10.Toplum hizmetinde yeterli olabildim mi? 11.Bu sosyal etkinliklere katılmamın en önemli katkısı ne oldu? 12.Sosyal etkinliklere katılmamın başka ne tür yararları oldu?
Öğrencinin Adı Soyadı Katıldığı Öğrenci Kulübü Tarih İmza
Not: Öğrenci bu formdaki soruları cevaplandırarak sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni veya danışman öğretmene verir.
|
EK–8 | ||
SOSYAL ETKİNLİKLER DANIŞMAN ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME FORMU
Tarih İmza
Not: Bu form, öğrencinin danışmanlığını yapan sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni veya danışman öğretmen tarafından doldurularak okul müdürüne teslim edilir. |
EK–11
VELİ İZİN BELGESİ
Velisi bulunduğum ..................... sınıfı ...................... nolu öğrencinin planlanan .............................................. toplum hizmeti çalışmasına katılmasında herhangi bir sakınca görmediğimi bildiririm. …../…../ 2016
Veli Adı Soyadı İmza
Adres: ……………………………………………………… Tel: ………………………………
|
Yorumlar
Yorum Gönder