LİSE SENE SONU ZÜMRESİ

 2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI  ................................. LİSESİ

                  GÖRSEL SANATLAR DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI

 

Toplantı No         : 3

Toplantı Tarihi    : 20 .06. 2022

Toplantı Yeri       : RESİM SINIFI

Toplantı Saati     : 10:00

Toplantıya Katılanlar :  ................... (Görsel Sanatlar Öğretmeni),......................(Görsel Sanatlar Öğretmeni) ................................. (Okul Müdür Yardımcısı)

 

Kurulumuz yukarıda belirtilen tarih ve saatte ....................................... başkanlığında toplanarak aşağıdaki gündem maddelerini belirlemiştir.

 

GÜNDEM MADDELERİ

  1. Açılış ve Yoklama
  2. Her iki dönemin değerlendirilmesi
  3. Ölçme ve değerlendirme esaslarının görüşülmesi.

4.   Ders Planlarının hazırlanma esaslarının belirlenmesi. (31.07.2014 tarih/27305 sayılı Resmi Gazete “MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği Madde 36-3-d”)

5.      Atatürk İlke ve İnkılâpları ve Atatürkçülük ile ilgili hususların Resim Dersine yansıtılması (TD: 18.01.1982 / 2104 ve (31.07.2014 tarih/27305 sayılı Resmi Gazete “MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği Madde 36-3-c”)

6.      Okul,sınıf ve zümre genelinde yapılacak iş ve işlemlerin belirlenmesi

  1. Diğer öğretmenlerle işbirliği esaslarının görüşülmesi.
  2. Başarısız ve isteksiz öğrenciler için alınacak tedbirler.
  3. 2022-2023 Zümre Başkanının belirlenmesi.
  4. Dilek ve temenniler, kapanış.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

 

1)      Açılış ve yoklama yapıldı.

2)      Ders öğretmeni ......................... söz alarak  her iki  yarıyılın değerlendirmesini yaptı. Her iki dönemde de öğrencilerin araç gereçleri doğru kullanmaları, yapılan çalışmalarda verimli ve istekli olmaları ile ilgili ,geçmiş yıllardan edindikleri alışkanlıkları sebebiyle sıkıntılar yaşandığını, derse katılımların 9.10.sınıflarda daha fazla olduğu 11 ve 12.sınıflarda ilginin akademik olarak alan derslerine yöneldiğini, derse karşı olan ilgilerini yitirdiklerini, bu yüzden araç gereç kullanma, derse hazırlıklı gelme, resimleri zamanında tamamlamama, gerekli özeni teknik anlamda uygulamama gibi sorunlarla karşılaşıldığını belirtti. Buna rağmen derse girilen şubelerde başarı oranının %100 olduğunu birkaç öğrencinin uygulamalarda teslim tarihinde çalışmalarını getiremediğinden dolayı 2.dönem için sınıf ortalamasından daha düşük not aldıklarını, süreç değerlendirildiğinde ders notlarının geçer olduğunu ekledi. .......................... , girdiği şubelerde derslerin daha ilgi çekici hale gelmesi için öğrencilerin isteklerine de uygun tekniklerin uygulanmasının daha verimli ders işlenmesi için gerekli olduğunu ve tüm şubelerde ders başarı durumlarının %100 olduğunu söyledi. Resim Dersinin amaçları okundu. .............. amacımızın duyan düşünen, doğayı, ülkesini ve insanları seven, kendisini yalnız bugün için değil yarın içinde hazırlayan çevresine ve topluma karşı sorumluluk duyan bireyler yetiştirmek için çağımızda sanat eğitimine her zamankinden daha fazla ihtiyaç olduğudur, dedi. Bu doğrultuda genel amaçlarımız;

1) Güzel sanatlarda yöntem ve teknik ilke ve akımlarla ilgili kavramları doğru kullanabilme.

2) Görsel sanatlarda kullanılan yöntem ve teknikleri değişik konularda uygulayabilme.

3) İki veya üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları yapabilme.

4) Görsel sanat çalışmalarında, ürüne duygu ve düşüncelerini katarak özgün çalışmalar ortaya koyabilme.

5.)Sanat eğitimi ile ilgili görsel duyarlılığı geliştirebilme.

6) Gözlem yolu ile nesnelerin temel özelliklerini kavrayabilme.

7)Sanat eserlerinde estetik yönlerin farkında oluş.

8) Güzel sanatların hayattaki önemini ve gerekliliğini kavrayabilme.

9) Sanata ve sanat olaylarına değer veriş.

10) Sanat eserlerini koruyabilme.

11)Kültür değerlerimizin önemini kavrayabilme.

12) Kültür birikimimizi yarınlara aktarma bilincini kavrayabilme.

13)Özgüveni gelişmiş, uygar, barışçı, bir kişiliğe sahip gibi genel amaçlarımız ve her sınıf düzeyinde özel amaçlarımız bizlerin çalışmaların doğrultusu olacaktır.

 

3)  Ders öğretmenleri .................. ve ..........................; Resimlerin değerlendirilmesi yapılırken resimlerin gerçeğe uygunluğu aranılmadığını, derse katılıma, çalışmaların tamamlanmasına istekli ve özverili  olunmasına daha fazla önem verildiğini söyledi.

…..  ÜRÜN DOSYASI DEĞERLENDİRME       Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin öğrenci tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin karşısında bulunan yere 20 tam puan  üzerinden derecelendirilip toplam  nota dönüştürülecektir.

SÜREYİ İYİ KULLANMA

ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK

KOMPOZİSYON

TEKNİĞE UYGUNLUK

TEMİZLİK VE DÜZEN

TOPLAM

Bununla ilgili yapılmış performans ve ürün dosyası değerlendirilme formalarının kullanıldığını ve önümüzdeki eğitim öğretim döneminde de aynı kriterlere dikkat edilerek değerlendirmelerin yapılacağı söylendi.

….... PERFORMANS DEĞERLENDİRME              Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin öğrenci tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin karşısında bulunan yere 20 puan üzerinden derecelendirilip toplam  nota dönüştürülecektir.

DERSE ÖN HAZIRLIK YAPARAK GEİLR

DERSE İSTEKLE KATILIR

MALZEMEYİ KONUYA UYGUN OLARAK KULLANIR

VERİLEN GÖREVLERDE SORUMLU DAVRANIR

VERİLEN SÜREDE ÖDEVİNİ TAMAMLAR

TOPLAM

 

 

4) 31.12.2014 tarihinde yenilenen 338 sayılı Resim Dersi Öğretim Programı gözden geçirilerek 2022-2023 tarihleri itibariyle uygulanacağı belirtildi.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 10/03/1998 tarih ve 13 sayılı kararı ile kabul edilen Lise 1, 2 ve 3. Sınıf Öğretim Programında yer alan ünite, hedef ve davranışlar bir kez daha gözden geçirilerek incelendi.10/03/1998 tarih ve 13. karar sayılı Tebliğler dergisinde hazırlanmış olan Ünite ve dağılımları incelenerek bunlara yıllık planda ve ders planında yer verildiği görüldü. 

5) Atatürk İlke ve İnkılâpları ile Atatürkçülük Öğretim Esasları Yönergesine (TD:18.01.1982-2104) göre ele alınması ve Resim Dersine uygulanması bir kez daha okunup incelendi.

 

*** Alınan kararlar;

·                    Atatürk’ün sanat ve sanatçıya verdiği önemle ilgili görüşlerine ilişkin, blok ve yazı değerleri çalışmalarında afişler yada duvar yazıları yaptırılacaktır.

·                    Atatürk ile ilgili kitap kapağı çalışmaları yaptırılacaktır.

·                    Atatürk zamanında yaşamış kişiler veya eserleri sınıfa getirerek izlenimler resme dönüştürülecektir.

·                    Cumhuriyet dönemi ressam, heykeltıraş ve mimarları hakkında bilgiler toplanacak; eserleri, fotoğraf veya röprodüksiyonları ile birlikte derlenmeye çalışılacak ve panolarda sergilenecektir.

·                    Atatürk’ü Anma Haftası ve Milli Bayramlarda günün anlam ve önemini anlatan resimler yaptırılarak sergilenecektir.

6) Okul, sınıf ve zümre genelinde yapılacak iş ve işlemlerde ortak kullanım alanlarında belirlenen kurallara uyulmasının sağlanması kararlaştırıldı.9.sınıflarda ortak kullanım için alınması gereken malzemelerin önceden belirlenmesine şube bazında sadece 9.sınıflara eksik olan araç gereçlerinin aldırılmasına, diğer şubelerin sadece resim defteri almalarına karar verildi. Sınıfların ders sonlarında atölyeyi nöbetçi öğrenciler vasıtasıyla bir sonraki derse temiz bırakmalarının, araç gereçleri yerlerine koymalarının sağlaması gerektiği söylendi. Bu konuda zümre birliğinin sağlanmasının önemli olduğu belirtildi.

7)  .................... yapılacak bütün faaliyet ve çalışmalarda, ulusal birlik ve bütünlüğün temel öğesi olan Türk dilinin özelliğini ve güzelliğini yitirmeden yazılıp konuşulmasına ve hataların anında düzeltilmesi için özen gösterilmesini istedi. Bu konuda sık-sık edebiyat öğretmenleri ile işbirliği yapılması gerekli olduğunu, öğrencilere bu hatalarını düzeltmek için sürekli kitap okumaları gerektiği tavsiye edilmelidir, diye sözlerini tamamladı. İhtiyaç halinde tüm branşlar ile işbirliği yapılmasının uygun olacağı, gezi kulübü ile çevremizdeki güzel sanatlar fakülteleri ile müzelere geziler düzenlenmesi için bu kulüp ile işbirliğinin yapılmasının önemli olduğu  ders öğretmenleri tarafından belirtti.

 

8) Resim yaparken zorlanan ya da isteksiz öğrencilere diğer öğrencilerden farklı olarak hiçbir teknik zorlamaya gitmeden, teknik ve estetik kaygı taşımayan, onların ilgi alanlarını tespit ederek o alanda yönlendirilmesine, sevdiği şeyleri malzeme olarak kullanıp bulundukları noktadan daha yukarılara ve topluma yararlı bir birey haline getirmeye çalışılmasına karar verildi.

 

9) 2022-2023 Eğitim Yılı Zümre başkanlığına .................. ‘ın devam etmesine karar verildi.

10) Resim atölyesinin araç gereçleri ile birlikte donanım olarak yeterli hale getirilmesini, özel çalışmaların yapılabileceği uygun atölye ortamının sağlanmasını, tuvallerin sergilenebilmesi ve çalışmaların yapılabilmesi için şövale alınmasının gerektiği söyledi, özellikle katılınması istenilen yarışmalar için gerekli teknik malzemelerin atölyeye kazandırılması, öğrencilerin resim dersine ilgilerinin arttırılması için okulda yapılan yarışmalarda ve etkinliklerde ödüllendirilmelerinin sağlanması, öğrencilerin heveslendirilmesi ve takdir edilmeleri gerektiği söylendi. ................... bu yıl için yapılan çalışmalar için öğretmenlere teşekkür ederek 2022/2023 Eğitim-Öğretim yılının da   başarılı  olmasını  dileyip  toplantıyı sona erdirdi.

 

 

 

               

 

 

                                                                             

             Ders Öğretmeni                             Ders Öğretmeni                              Müdür Yardımcısı

 

 

UYGUNDUR

….. / 06 / 2022


Okul Müdürü

 


Yorumlar