LİSE DÖNEM SONU ZÜMRESİ

 

FETHİYE ANADOLU LİSESİ

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI   GÖRSEL SANATLAR DERSİ

2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR

 

TOPLANTI  NO                        :  2

TOPLANTI YERİ                      :  Öğretmenler Odası

TOPLANTI TARİHİ                  :  17.02.2021

TOPLANTI SAATİ                    :  15.45

TOPLANTIYA KATILANLAR:Görsel Sanatlar Öğretmeni Kemal KAYA, Görsel Sanatlar Öğretmeni Elif AYDIN

 

GÜNDEM MADDELERİ

1-            Açılış ve yoklama

2-            1739 sayılı Türk Milli Eğitim Temel Kanununun okunup incelenmesi, okulun ve dersin genel ve özel amaçları ile öğrencilere kazandırılacak davranışların incelenmesi.

3-            Bir önceki toplantıya ait zümre kararlarının uygulama sonuçlarının ve ders başarısının değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması

4-            Atatürk İlke ve İnkılâpları ve Atatürkçülük ile ilgili hususların Resim Dersine yansıtılması

5-            19.01.2018 tarihinde yenilenen Resim Dersi Öğretim Programının gözden geçirilmesi

6-            Dersin işlenişi konusunda izlenecek yöntem ve tekniklerin tespiti.

7-            Diğer zümre öğretmenleri ile iş birliği esaslarının belirlenmesi.

8-         Ders araç-gereçlerinin, okul ve çevredeki, kaynak, araç-gereç ve materyalin belirlenmesi.

9-            Ders Planlarının hazırlanma esaslarının belirlenmesi.

10-        Ölçme ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

11-        Öğrencilere verilecek proje ve ödev konularının seçiminde; öğretim programları ile okul veya kurum ve çevre şartlarının göz önünde bulundurulması ve konularının tespit, takip ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

12-        Öğrencilerin okul içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda aldıkları sonuçlara ilişkin başarı ve başarısızlık durumlarının ders bazında değerlendirilmesi.

13-        Yetenekli öğrencilerin Güzel Sanatlar Fakültelerinin Resim Bölümü ve Eğitim Fakültelerinin Resim Öğretmenliği Bölümlerine yönlendirme, sınavlarına hazırlama hususunda yapılacakların belirlenmesi.

14-        Bilim ve teknolojideki gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararlar alınması.

15-        Okul veya kurum ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması.

16-        Sosyal etkinlik çalışmaları, Rehberlik Servisi ve veliler ile yapılacak iş birliği esaslarının belirlenmesi  

17-        Başarısız ve isteksiz öğrenciler için alınacak önlemlerin belirlenmesi.

18-        Dilek ve temenniler. Kapanış.

 

GÜNDEM  MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1-      Açılış ve yoklama

Zümre başkanı Kemal KAYA ve Görsel Sanatlar Öğretmeni Elif AKINCI 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı 2. Döneminin başarılı ve verimli olmasını dileyerek toplantıya başlamıştır.Bir an önce sağlıklı okul koşullarında yüz yüze ders yapılmasını, pandemi döneminin sona ermesini temenni ettiklerini söylediler.

***Herhangi bir karar alınmamıştır.

2-      1739 sayılı Türk Milli Eğitim Temel Kanununun okunup incelenmesi, okulun ve dersin genel ve özel amaçları ile öğrencilere kazandırılacak davranışların incelenmesi.

Türk Milli Eğitiminin, okulun ve dersin genel ve özel amaçları ile öğrencilere kazandırılacak davranışlar maddesi bağlamında;

 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 10/03/1998 tarih ve 10 sayılı kararı ile kabul edilen “Lise Resim 1,2 ve 3.sınıf Öğretim Programında yer alan Genel ve Özel Amaçlar okunup incelendi.

Amacımız, duyan, düşünen, doğayı, ülkesini ve insanları seven, kendisini yalnız bugün için değil yarın içinde hazırlayan kendisine ve topluma karşı sorumluluk duyan bireyler yetiştirmek için çağımızda sanat eğitimine her zamankinden daha fazla ihtiyaç vardır düşüncesi dile getirildi.

Bu doğrultuda genel amaçlarımız; maddeler halinde okundu.

Genel amaçlarımız ve her sınıf düzeyinde özel amaçlarımız bizlerin çalışmalarında yol gösterici olacağı belirtildi.

***Herhangi bir karar alınmamıştır.

3-      Bir önceki toplantıya ait zümre kararlarının uygulama sonuçlarının ve ders başarısının değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması (31.07.2014 tarih/27305 sayılı Resmi Gazete “MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği Madde 36-3-a”)

14.09.2020 tarihinde yapılan zümre toplantı tutanakları okundu ve değerlendirildi; Zümre toplantısında alınan kararlara göre uygulamaların yapılmış olduğu tespit edildi. Sınıflar bazında başarıları  gösteren çizelgeler hazırlandı.  

9-A SINIFI

Sınıf Mevcudu: 15

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :  0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :   0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 15 Kişi

Ders Başarısı : %100

9-B SINIFI

Sınıf Mevcudu: 19

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :   0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 19 Kişi

Ders Başarısı : %100

9-C SINIFI

Sınıf Mevcudu: 16

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :   0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 16 Kişi

Ders Başarısı : %100

9-D SINIFI

Sınıf Mevcudu: 16

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :  0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  15 kişi

Notu 85-100 olanlar: 17 Kişi

Ders Başarısı : %100

10-A SINIFI

Sınıf Mevcudu: 21

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   : 2 kişi

Notu 85-100 olanlar: 19 kişi

Ders Başarısı : %100

10-B SINIFI

Sınıf Mevcudu: 13

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :  0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 13 Kişi

Ders Başarısı : %100

10- C SINIFI

Sınıf Mevcudu: 18

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 18 Kişi

Ders Başarısı : %100

10-D SINIFI

Sınıf Mevcudu: 19

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 19 Kişi

Ders Başarısı : %100

11-ASINIFI

Sınıf Mevcudu: 12

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 12 Kişi

Ders Başarısı : %100

11-B SINIFI

Sınıf Mevcudu: 18

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 18 kişi

Ders Başarısı : %100

11-C SINIFI

Sınıf Mevcudu: 16

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 15 kişi

Ders Başarısı : %100

11-D SINIFI

Sınıf Mevcudu: 12

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 12 kişi

Ders Başarısı : %100

11-E SINIFI

Sınıf Mevcudu: 17

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar: 17 kişi

Ders Başarısı : % 100

11-F SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100

12-A SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100                           

12-B SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100                           

12-C SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100                           

12-D SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100                           


12-E SINIFI

Sınıf Mevcudu: 11

Notu 0-24 olanlar    :   0 kişi

Notu 25-44 olanlar  :   0 kişi

Notu 45-54 olanlar  :   0 kişi

Notu 55-69 olanlar  :   0 kişi

Notu 70-84 olanlar   :  0 kişi

Notu 85-100 olanlar:  11 kişi

Ders Başarısı : %100                           


Resim Dersinden Okulun Genel Başarı Durumu 

 

4-      Atatürk İlke ve İnkılâpları ve Atatürkçülük ile ilgili hususların Resim Dersine yansıtılması

Atatürk İlke ve İnkılâpları ile Atatürkçülük Öğretim Esasları Yönergesine (TD:18.01.1982-2104) göre ele alınması ve Resim Dersine uygulanması bir kez daha okunup incelendi.

 

*** Alına kararlar;

·                    Atatürk’ün sanat ve sanatçıya verdiği önemle ilgili görüşlerine ilişkin, blok ve yazı değerleri çalışmalarında afişler yaptırılacaktır.

·                    Atatürk ile ilgili kitap isimlerinden kitap kapağı çalışmaları yaptırılacaktır.

·                    Atatürk zamanında yaşamış kişiler veya eserleri sınıfa getirerek izlenimler resme dönüştürülecektir.

·                    Cumhuriyet dönemi ressam, heykeltıraş ve mimarları hakkında bilgiler toplanacak; eserleri, fotoğraf veya röprodüksiyonları ile birlikte derlenmeye çalışılacak ve panolarda sergilenecektir.

·                    Atatürk’ü Anma Haftası ve Milli Bayramlarda günün anlam ve önemini anlatan resimler yaptırılarak sergilenecektir.

 

5-      19.01.2018 tarihinde yenilenen Resim Dersi Öğretim Programının gözden geçirilmesi

19.01.2018 tarihinde yenilenen Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı gözden geçirilerek 2018-2019 tarihleri itibariyle uygulandığı yıllık planların bu programa göre hazırlandığı tespit edildi.

***Önümüzdeki eğitim öğretim yılında değişiklik olmadığı taktirde aynı yıllık planların tüm sınıflarda  uygulanabileceği kararlaştırıldı.

6-      Dersin işlenişi konusunda izlenecek yöntem ve tekniklerin tespiti.

Resim Derslerinin pandemi şartlarında işlenişinde izlenecek yöntem ve tekniklerin öğrencilerin imkanları doğrultusunda şekillendirilerek basitleştirileceği, yöntem ve teknikler bölümüne film,video izleme,slayt gösterisi,sanal gezinti,ve dijital sergileme; Resim teknikleri bölümüne kolaj gibi daha uygulanabilir tekniklerin eklenmesi uygun görüldü.

***Farklı teknik ve yöntemlerin planlara alınması kararlaştırıldı.

7-      Diğer zümre öğretmenleri ile iş birliği esaslarının belirlenmesi.

2020-2021 sene başı zümre toplantısında öngörüldüğü gibi Konuların işlenişinde diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapıldığı görüldü.

·                    İnsan anatomisi ve bilim konularında; Biyoloji öğretmenleri,

·                    Atatürk İlke ve İnkılâpları konularında; Tarih öğretmenleri,

·                    Renk ve rengin oluşumu konularında; Fizik öğretmenleri,

·                    Sanat eserleri (heykel, mimari, minyatür vb.) konularında; Sanat Tarihi,

·                    Olay canlandırma, drama konularında; Türk Dili ve Edebiyatı,

·                    Oran-orantı kurma konularında; Matematik  gibi ilgili zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılacaktır.

***Herhangi bir karar alınmamıştır.

8-      Ders araç-gereçlerinin, okul ve çevredeki, kaynak, araç-gereç ve materyalin belirlenmesi.

***Resim Dersinde aşağıdaki malzemelerin kullanılmasına karar verilmiştir.

 

·                    Öğrencilerin malzemelerini ve çalışmalarını saklamada kolaylık olduğu için 35x50 ebatlarında resim çantası almaları sağlanacaktır.

·                    H,2B, 3B resim kalemleri

·                    Kuru boyalar,

·                    Sulu boyalar,

·                    Guaj boyalar ,

·                    Yağlı boyalar,

·                    Pastel boyalar

·                    Çini mürekkebi

·                    35x50 resim defteri

·                    Farklı numaralarda sulu boya fırçaları, palet, su kabı, sünger, temizleme bezi

·                    Sınırsız atık maddeler

·                    Ders araç ve gereçleri kullanımında öncelikle öğrenciye maddi olarak zorlama yapmayacak çalışmalara ağırlık vererek uygulama yaptırılacaktır. Maddi durumu iyi olmayan öğrenciler tespit edilip Okul Aile Birliği ile iş birliğine gidilerek yardımcı olunacaktır.

·                    Atölye kütüphanesine sanat ve sanatçılarla ilgili kitapların alınması ve mevcut kitapların da korunması sağlanacaktır.

·                    Çalışmaların sergilenmesi için resim panoları devreye sokulacak atölye ve okulun müsait yerlerinde sergilenecektir.

·                    Çalışmalar müzik eşliğinde yapılacaktır.(Lise Resim Programı açıklamalar bölümü sayfa: 294 te “Bu programlarda uygulamalar dinlendirici müzik eşliğinde yapılmalıdır.”)

9-      Ders Planlarının hazırlanma esaslarının belirlenmesi.

1. dönem ders planı hazırlanmasında gösterilen hassasiyetin devam etmesi gerektiği vurgulandı.

***Ders planları aşağıdaki esaslara göre hazırlanması kararlaştırılmıştır.

·                    Konuya ayrılan sürenin Ünitelendirilmiş yıllık plan ile uyumlu olması,

·                    Kullanılacak kaynak araç gereç ile gezi ve gözlemlere yer verilmesi,

·                    Ön görülen yöntem ve tekniklerin konuya uygun olması,

·                    Hazırlık sorularının konuyu kavratmaya yönelik ve içerikte olması,

·                    Değerlendirme sorularının hedef davranışları ölçme yeterliliğinde olması,

·                    Planın uygulanmasına ilişkin görüşlere yer verilmesi,

·                    Planlara alınması gereken Atatürkçülük ile ilgili hususların yansıtılması,

·                    Ders planlarının öğretmenin öğrenci karşısına çıkmadan yapacağı ön hazırlığın ifadesi olacak nitelikte hazırlanması

·                    Öğretmen bu hazırlığından derslerinde yararlanması,

·                    Öğretmen derslerinde yararlanacağı hatta zaman zaman öğrenci karşısında bakacağı bir plan hazırlanması,

·                    Öğretmen bu davranışı ile öğrenciye planlı çalışma alışkanlığı kazandırması,

Bir dersin gereği gibi işlenebilmesi için:

·                    Öğretmenin derse hazırlıklı girmesi,

·                    Uygulanabilir bir plan yapması,

·                    Sınıfta görülecek konu ile ilgili araç gereci önceden hazırlaması,

·                    Planlarda değerlendirme bölümüne de yer verilmesi, bu bölüme daha sonra yapılacak çalışmalara ışık tutacak kısa notlar yazılması.

Ders planlarının hazırlanmasında;

·                    Konu ve tekniğin Ünitelendirilmiş yıllık plana uygun olup olmadığı;

·                    Hedef ve davranışın ayrıntılı olarak gösterilip gösterilmediği:

·                    Konunun verilişinde takip edilecek metot ve tekniğin, yararlanılacak kaynağın neler olacağının belirlenip belirlenmediği;

Planın “işleniş” bölümünde, konunun verilişinde, dersin başlangıcından sonuna kadar, öğretmenin sınıfta  göstereceği etkinliği ve buna bağlı olarak vereceği temel bilgileri gösterip göstermediği; (aynı konular için  yapılan bir plan, bütün sınıflar için kullanılabilir.) hususları değerlendirilir.

10-  Ölçme ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

Ölçme ve Değerlendirme Esasları 2020-2021 Sene başı zümresinde kararlaştırıldığı üzere; Sınavlar her dönem için 2 uygulama 2 sınıf içi notu olmak üzere yapılacaktır  (MEB Orta Öğretim Kurumları Sınıf geçme ve sınav Yönetmeliği Madde: 18 – f )   Değerlendirme (Ünite sonlarında) ,Ürün Değerlendirme Formu esaslarına göre yapılacaktır;

·                    Öğrencinin o güne kadar almış olduğu sanat eğitimi göz önüne alınarak göstermiş olduğu gelişim,

·                    Anlatım gücü

·                    Çalışmalara karşı ilgisi ve gayreti, zamanı iyi kullanması ve sorumluluk alması,

·                    İşin orijinalliği,

·                    Yaratıcılığı, ifade gücü ve yeteneğinin yanında derse ilgisi, malzeme ve alet kullanmadaki yeterliliği,

·                    Sergi, sahne ve panoların düzenlenmesinde görev alması ve yarışmalara katılması vb. hususlar dikkate alınarak her öğrencinin değerlendirilmesi 

***Buna göre sınıf için notu için aşağıdaki puanlamaya göre yapılması kararlaştırılmıştır.

 

performans notu için; 

Derse ön hazırlık yapma                                          : 20 p.

Malzemeyi konuya uygun olarak kulllanma            : 20 p.

Derse istekle katılım                                                 : 20 p.

Verilen görev ve araştırmalarda sorumlu davranma : 20 p.

Verilen sürede ödevini tamamlama:                        : 20 p.

TOPLAM                                                                  :100 p.

  

Ürün dosyası notu için; 

Süreyi iyi kullanma       : 20 p.

Özgünlük ve yaratıcılık : 20 p.

Tekniğe uygunluk      :   : 20 p.

Kompozisyon kuralları   :20 p.

Temizlik Düzen              :20 p.

TOPLAM                       :100 p.

Her dönem için 2 den fazla olamamak üzere sözlü notu verilir. (MEB Orta Öğretim Kurumları Sınıf geçme ve sınav Yönetmeliği Madde: 21 )   

 

II. Yarıyıl Dönemi İçin :

1. Sınav    Ürün Dosyası Teslimi    :     12-16- Nisan 2021

2. Sınav    Ürün Dosyası Teslimi    :     24-28Mayıs- 2021 olarak  düzeltildi.

11-  Öğrencilere verilecek proje ve ödev konularının seçiminde; öğretim programları ile okul veya kurum ve çevre şartlarının göz önünde bulundurulması ve konularının tespit, takip ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

Okul genelinde resim dersinden proje ödevi alınmadığı tespit edilmiştir.

***Herhangi bir karar alınmamıştır.

12-  Öğrencilerin okul içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda aldıkları sonuçlara ilişkin başarı ve başarısızlık durumlarının ders bazında değerlendirilmesi.

***Yıl sonunda ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda aldıkları sonuçlara bağlı olarak öğrencilere belge verilmesi, ders performans notlarının başarılı bir şekilde yükseltilmesi kararlaştırıldı.

13-  Yetenekli öğrencilerin Güzel Sanatlar Fakültelerinin Resim Bölümü ve Eğitim Fakültelerinin Resim Öğretmenliği Bölümlerine yönlendirme, sınavlarına hazırlama hususunda yapılacakların belirlenmesi.

Güzel Sanatlar ve Eğitim Fakültelerinin yetenek sınavlarına katılmak isteyen  öğrencilere Rehberlik Servisi ile işbirliğine gidilerek aydınlatıcı bilgiler verilecektir.

*** Alınan karar; öğrencilere istekleri doğrultusunda ders dışında çalışmalar yaptırılacak ,  ( Egzersiz Programları hazırlanarak ) yetenek sınavlarına hazırlanacaklardır. 

14-  Bilim ve teknolojideki gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararlar alınması.

Çeşitli kitle iletişim araçlarından takip edilen Bilim ve teknolojideki gelişmeler ile ilgili haberlerin oluşturululan WhatsApp guruplarında ve blog sayfasında da yayınlanmasının uygun olacağı söylendi.

***Herhangi bir karar alınmamıştır.

15-  Okul veya kurum ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması.

2020-2021 sene başı zümresinin de kararlaştırıldığı üzere İlçe genelinde düzenlenen her türlü sergi ve sanatsal faaliyete okul olarak maksimum oranda katılım sağlanması için gerekli önlemlerin alınmasının önemli olduğu söylendi.Bu sene pandemi koşullarında sergi yapılamayacağı öngörüldüğünden dijital olarak yapılan çalışmaların fotoğraflarının okul web sayfası ve diğer platformlarda sergilenebileceği söylendi.Öğrenciler kültür bakanlığının müzeler sayfasındaki sanal turlara katılarak  çevrede ve ülkemizde bulunan tarihi ve sanatsal eserleri tanımaları için yönlendirilmesinin yapılmasını  uygun olacağı belirtildi. Mayıs-Haziran aylarında dijital sanal resim sergisi düzenlenmesi için gerekli çalışmalara başlanılması gerektiği tespit edildi.;

***Yıl sonu Dijital Resim Sergisinin Mayıs ayı içinde açılması kararlaştırıldı.

16-  Sosyal etkinlik çalışmaları, Rehberlik Servisi ve veliler ile yapılacak iş birliği esaslarının belirlenmesi  

Sorunlu öğrencilerin sorunlarını çözümlemek için rehberlik servisi ve öğrenci velileri ile işbirliğine gidilecek, veli toplantılarında karşılaşılan sorunlar hakkında genel açıklamalar yapılması gerektiği söylendi.

*** Özellikle sorunlu derse katılmayan öğrencilerin velileri ile birebir görüşmeler yapılması kararlaştırıldı..

17-  Başarısız ve isteksiz öğrenciler için alınacak önlemlerin belirlenmesi.

Derse katılıp başarısız olan öğrencilerin olmadığı ancak isteksiz öğrencilerin bulunduğu söylendi.Bu öğrencilerle birebir görüşmeler yapılması, ilgili öğrencinin velisi ile birebir görüşmeler yapılableceği, pandemi koşullarında genel olağanüstü şartlarda öğencilerin derse karşı isteksiz olabileceklerinin doğal olduğunu bu durumun geçici olduğunun öğrencilere ve velilere aktarılmasının gerektiği söylendi. ***Rehberlik  servisinden isteksiz öğrenciler konusunda yardım alınmasına  karar verildi

18-  Dilek ve temenniler. Kapanış.

Zümre başkanı Elif AYDIN   ,Görsel Sanatlar Öğretmeni Kemal KAYA 2. dönemin başarılı geçmesi biran önce yüz yüze eğitim öğretim koşullarına kavuşulması dilek ve temennileri ile toplantıya son vermiştir.

 

 

                                                                                                                                UYGUNDUR

                                                                                                              17.02.2021

 

 

     Kemal KAYA                                        Elif AYDIN                        Asım CEZAYİRLİOĞLU 

Görsel Sanatlar Zümre Başkanı        Görsel Sanatlar Öğretmeni                  Okul Müdürü                                                                                 

     

                      

 

 

 

                                                                                                         

 

Yorumlar