........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
|||||||||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
||||||||||||||
ÜNİTE |
Görsel Sanatlarda Biçimlendirme |
||||||||||||||
KONU |
Renkli Resim Uygulamaları I |
||||||||||||||
KAZANIMLAR |
9.3.7.1. Renkli resim tekniklerinde kullanılan malzemelerin özelliklerini açıklar. 9.3.7.2. Çalışmalarında renkli resim tekniklerini kullanır. 9.3.7.3. Hacim
oluşturmada renk değerlerini kullanır. |
||||||||||||||
SINIF |
9 |
||||||||||||||
SÜRE |
18 saat |
||||||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim Defteri ,Serbest Teknikler |
||||||||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
İnceleme ,Uygulama |
||||||||||||||
DERS HAZIRLIK “Renkli resim uygulamaları ifadesinden ne anlıyorsunuz?” “Bu dersten sonra renkli resim uygulamalarına uygun özellikler taşıyan model seçmeyi, seçilen obje veya kurguyu, renkli resim uygulamaları ile başarılı bir şekilde kâğıda aktarmayı, bu tür çalışmaların iyi bir gözlem ve renk bilgisi gerektirdiğini, bu konuda başarı sağlamak için konunu özgün bir şekilde resmedilmesi gerektiğini öğreneceksiniz.” Sınıfa veya atölyeye ye Paul Cézanne’ın (Pol Sezan) “Kırmızı Yelekli Çocuk ( .?... boya)”, İbrahim Çallı’nın (1882-1960) “Adada Gezintiye Çıkan Kadınlar (….? ….. boya)”, Alaybey Karoğlu’nun (1961-...) “Karadenizde Bahar (..?.. boya)” eserlerinin röprodüksiyonlarını inceleyerek katılmanızı bekliyoruz. |
|||||||||||||||
ETKİNLİK SÜRECİ Aşağıdaki resimleri inceleyelim hangi teknik ile yapıldıklarını tahmin edelim.
Sizlerde rengin sıcak-soğuk, açık-koyu değerlerini ve kapladığı alan bakımından ışık-gölge ilişkilerini dikkate alarak hacimsel yapılara ulaşabilirsiniz, böylece iki boyutlu yüzeyde üçüncü boyut yanılsaması (hacim) oluşturmalarını sağlayabilirsiniz. 9. sınıf düzeyine özgün çalışmalar yapmadan önce deneyebileceğimiz teknikleri basit objelerden faydalanarak uygulama çalışması yapacağız.
2. çalışmamız için
dört istasyonumuz bulunuyor. 4 grupa ayrılıyoruz , her bir istasyonda eşit sayıda öğrenci olmasına dikkat edelim, 1. Natürmort-Pastel Boya İstasyonu 2. Peyzaj-Sulu Boya İstasyonu 3. Portre-Akrilik Boya İstasyonu 4. Enteriyör-Kolaj İstasyonu ,konularına uygun olarak belirlenmiş teknik ile özgün çalışmalar yaparak çalışmalarınızı tamamlıyoruz.Çalışmalarınızı arkadaşlarınızla değiş tokuş yaparak da tamamlayabilirsiniz. Sulu boya istasyonunda resim kâğıdı üzerine, boyaları sürerek, damlatarak, akıtarak, kâğıdı hareket ettirerek serbest lekeler oluşturabilirsiniz. Kâğıttan iki adet “L” biçimli parça kesilerek bir bakaç (vizör) hazırlanabilinir. Hazırlanan bakaç, çalışılan yüzey üzerinde gezdirilerek uyumlu, dengeli lekelerin oluşturduğu soyut kompozisyonlar aranıp,bulunan uygun bölümleri keserek paspartulayabilirsiniz. Aynı çalışma akrilik boya ve pastel boya istastyonlarında da yapabilirsiniz. 3.çalışmamız tercih edeceğiniz bir boya (guaj boya, sulu boya, yağlı boya, akrilik boya) tekniği ile “Gençlik,Gelecek “ konulu kompozisyon çalışmaları yapmanız olacak.Bu çalışmalar sonrasında resim sergisi için kullanılacağından özenli bir şekilde çalışmalarınızı tamamlamanızı her ders saatinde hazır bir şekilde derslere katılmanızı bekliyoruz. |
|||||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve kriterler 226, 227, 228 ve 229. sayfalarda verilmiştir.
|
||||||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder