9.SINIF RENKLİ RESİM UYGULAMALARI I

 

 

...........  ANADOLU LİSESİ

GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI

                                                                                       

DERS

Görsel Sanatlar

ÜNİTE

Görsel Sanatlarda Biçimlendirme

KONU

Renkli Resim Uygulamaları I

KAZANIMLAR

9.3.7.1. Renkli resim tekniklerinde kullanılan malzemelerin özelliklerini açıklar.

9.3.7.2. Çalışmalarında renkli resim tekniklerini kullanır.

9.3.7.3. Hacim oluşturmada renk değerlerini kullanır.
9.3.7.4. Renk ve leke değerlerini özgün çalışmalarında uygular.
9.3.7.5. Renkli resim çalışmalarında sanatsal düzenleme ilkelerini uygular.

SINIF

9

SÜRE

18 saat

ARAÇ VE GEREÇLER

Resim Defteri ,Serbest Teknikler

YÖNTEM VE TEKNİKLER

İnceleme ,Uygulama

DERS HAZIRLIK

“Renkli resim uygulamaları ifadesinden ne anlıyorsu­nuz?”

“Bu dersten sonra renkli resim uygulamalarına uygun özellikler taşıyan model seçmeyi, seçilen obje veya kurguyu, renkli resim uygulamaları ile başarılı bir şekilde kâğıda aktar­mayı, bu tür çalışmaların iyi bir gözlem ve renk bilgisi gerek­tirdiğini, bu konuda başarı sağlamak için konunu özgün bir şekilde resmedilmesi gerektiğini öğreneceksiniz.”

Sınıfa veya atölyeye ye Paul Cézan­ne’ın (Pol Sezan) “Kırmızı Yelekli Çocuk (    .?...   boya)”, İbra­him Çallı’nın (1882-1960) “Adada Gezintiye Çıkan Kadınlar (….? ….. boya)”, Alaybey Karoğlu’nun (1961-...) “Karadenizde Bahar (..?.. boya)” eserlerinin röprodüksiyonlarını inceleyerek katılmanızı bekliyoruz.

ETKİNLİK SÜRECİ

Aşağıdaki resimleri inceleyelim hangi teknik ile yapıldıklarını tahmin edelim.

Ömer Muz (1957-…) Haliçte Balıkçılar (…?...  boya)

Alaybey Karoğlu (1961-...) “Karadenizde Bahar “ (…?... boya)”

Paul Cézan­ne “Kırmızı Yelekli Çocuk “ (…?... boya)

İbra­him Çallı (1882-1960) “Adada Gezintiye Çıkan Kadınlar “ (…?... boya)

Zeren Badar (…?.. Tekniği )

Larain Briggs (…?... boya)

Sizlerde rengin sıcak-soğuk, açık-koyu değer­lerini ve kapladığı alan bakımından ışık-gölge ilişkilerini dikkate alarak hacimsel yapılara ulaşabilirsiniz, böylece iki boyutlu yüzeyde üçüncü boyut yanılsaması (hacim) oluştur­malarını sağlayabilirsiniz. 9. sınıf düzeyine özgün çalışmalar yapmadan önce  deneyebileceğimiz teknikleri basit objelerden faydalanarak uygulama çalışması yapacağız.

                       


                         

              Bu konudaki ilk çalışmamıza,resim kâğıtlarına altı eşit kare çizerek başlıyoruz. Model olarak bir mandalina veya başka bir meyve ya da sebze kullanalabilirsiniz. (Görsel 3.93).

                         

                        Birinci karede kenar çizgileri ile hatları,

                        İkinci karede çizgisel ve lekesel etkileri kara kalem tekniği ile aktararak,

                        Üçüncü karede pastel boyama tekniğini kullanarak mandalinaya ışık-gölge, leke ve hacim etkileri vererek,

                        Diğer karelere de sırası ile sulu boya, akrilik boya ve ko­laj teknikleri ile uygulama yaparak ve çalışmaları­nızı tamamlayabilirsiniz.

               Elinizdeki imkanlarınız dahilinde olan boyaları kullanarak da çalışmalarınızı birbirinden farklı olacak şekilde yapabilirsiniz, akrilik,yağlıboya ,dijital baskı vb tekniklerde denenebilinir.

               Hangi tekniği uygulamaktan daha fazla hoşlandınız?

                         

2. çalışmamız için dört istasyonumuz bulunuyor. 4 grupa ayrılıyoruz , her bir istasyonda  eşit sayıda öğrenci olmasına dikkat edelim,

1. Natürmort-Pastel Boya İstasyonu

2. Peyzaj-Sulu Boya İstasyonu

3. Portre-Akrilik Boya İstasyonu

4. Enteriyör-Kolaj İstasyonu

,konularına uygun olarak belirlenmiş teknik ile özgün çalışmalar yaparak çalışmalarınızı tamamlıyoruz.Çalışmalarınızı arkadaşlarınızla değiş tokuş yaparak da tamamlayabilirsiniz.

 Sulu boya istasyonunda resim kâğıdı üzerine,  boyaları sürerek, damlatarak, akıtarak, kâğıdı hareket ettirerek serbest lekeler oluşturabilirsiniz. Kâğıttan iki adet “L” biçimli parça kesilerek bir bakaç (vizör) hazırlanabilinir. Hazırlanan bakaç, çalışılan yüzey üzerinde gezdirilerek uyumlu, dengeli leke­lerin oluşturduğu soyut kompozisyonlar aranıp,bulunan uygun bölümleri keserek paspartulayabilirsiniz. Aynı çalışma akrilik boya ve pastel boya istastyonlarında da yapabilirsiniz.

3.çalışmamız tercih edeceğiniz bir boya (guaj boya, sulu boya, yağlı boya, akrilik boya) tekniği ile  “Gençlik,Gelecek  “ konulu kompozisyon çalışmaları yapmanız olacak.Bu çalışmalar sonrasında resim sergisi için kullanılacağından özenli bir şekilde çalışmalarınızı tamamlamanızı her ders saatinde hazır bir şekilde derslere katılmanızı bekliyoruz.

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ

Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafi­ğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleşti­rilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriter­lere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli dokümanlar ve kriterler 226, 227, 228 ve 229. sayfalarda verilmiştir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır.

Yorumlar