........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
|||||||||||||||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
||||||||||||||||||||
ÜNİTE |
Görsel Snatlarda Biçimlendirme |
||||||||||||||||||||
KONU |
Renk |
||||||||||||||||||||
KAZANIMLAR |
9.3.6.1. Rengin oluşumunu
açıklar. |
||||||||||||||||||||
SINIF |
9 |
||||||||||||||||||||
SÜRE |
6 saat |
||||||||||||||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim kâğıdı, serbest teknik,Renk Çemberi Şablonları |
||||||||||||||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Anlatım,izleme,Soru-cevap,Uygulama |
||||||||||||||||||||
DERS HAZIRLIK Gün ışığı hangi
renklerin bir araya gelmesinden oluşur?Bu dersten
sonra ışık-renk ve boya-renk kavramlarını tanımlamayı, renk uyumlarını ve
vurguyu ayırt etmeyi, görsel sanat çalışmalarında renk uyumları ve zıtlıkları
kâğıda aktarmayı, bu tür çalışmaların iyi bir gözlem gücü gerektirdiğini, bu
konuda başarı sağlamak için dikkate aldığınız renk prensiplerinin özgün bir
şekilde uygulanması gerektiğini öğreneceksiniz. |
|||||||||||||||||||||
ETKİNLİK
SÜRECİ Işık-Renk Prensibi
Yedili Renk Kontrastlıkları
Yanıltıcı (Simultane) Renk Kontrastı: Herhangi bir rengin siyah, beyaz ve gri üzerindeki etkisiyle ilgilidir. Renklerin beyaz, gri ve siyah zemin üzerinde farklı etki yapmasına yanıltıcı renk kontrastı denir. • Gri, kırmızı fon
üzerinde yeşilimtırak görünür.
İkinci uygulama çalışmamız verilen bilgilere göre renk armonilerinden faydalanarak renk uyumları ve zıtlıkları prensiplerine göre görsel sanat çalışmalar yapmak olacak. Mevcut sayımızı yedi gruba ayıralım, 1. Grubu: Yalın renk kontrastı, 2. Grubu: Açık-koyu renk kontrastı, 3. Grubu: Soğuk-sıcak renk kontrastı, 4. Grubu: Tamamlayıcı (komplementer) renk kontrastı, 5. Grubu: Miktar (nicel) renk kontrastı, 6. Grubu: Kalite renk kontrastı, 7. Grubu: Yanıltıcı (simultane) renk kontrastı prensiplerini uygulayarak çalışmalar yapacaklar. Gruplardaki her öğrenci kendisine
ait renk kontrastı prensipleri doğrultusunda çeşitli geometrik formları
kullanarak, yüzey üzerinde guaj boya tekniği veya kuru boya ile özgün
kompozisyonlar oluşturabilir. |
|||||||||||||||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme
güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafiğini, hızlı öğrenen
öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için
eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP
Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı
hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda
hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. Gerekli
dokümanlar ve kriterler 226, 227, 228 ve 229. sayfalarda verilmiştir. |
||||||||||||||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder