........... ANADOLU LİSESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ ETKİNLİK PLANI
|
|||||||||
DERS |
Görsel Sanatlar |
||||||||
ÜNİTE |
Görsel Sanatlarda Biçimlendirme |
||||||||
KONU |
Işık Gölge ve Açık-Koyu |
||||||||
KAZANIMLAR |
9.3.3.1. Işığın, objelerin görünüşünde oluşturduğu leke etkisini örneklerle açıklar. 9.3.3.2. Işığın etkisiyle açık-orta-koyu değerlerin nasıl oluştuğunu resimler üzerinde açıklar. 9.3.3.3. Kompozisyonlarında açık-orta-koyu değerleri kullanarak hacim etkisi oluşturur. |
||||||||
SINIF |
9 |
||||||||
SÜRE |
4 saat |
||||||||
ARAÇ VE GEREÇLER |
Resim defteri ,karakalem 2B-4B,fener, çeşitli geometrik objeler,fotoğraf makinesi,Genel Ağ, Khan acedemy youtupe kanalı |
||||||||
YÖNTEM VE TEKNİKLER |
Anlatım,Uygulama. |
||||||||
DERS HAZIRLIK “Işık-gölge ve açık-koyu özellikleri taşıyan bir objeyi, etkili bir şekilde resmetmek için nelere dikkat ederdiniz?” Bu dersten sonra ışık-gölge ve açık-koyu zıtlık (kontrast) etkilerini kullanarak özgün ve etkili çalışmalar yapmayı, ışık-gölge ve açık-koyu zıtlık özellikleri taşıyan obje görüntüsü seçmeyi, seçilen objenin farklı ışık-gölge ve açık-koyu zıtlık (kontrast) özelliklerini leke değerleriyle başarılı bir şekilde kâğıda aktarmayı, bu tür çalışmaların iyi bir gözlem gücü gerektirdiğini, bu konuda başarı sağlamak için gözlediğiniz ışık-gölge ve açık-koyu zıtlık (kontrast) özelliklerinin çok iyi ve tam bir konsantrasyonla özgün bir şekilde resmedilmesi gerektiğini öğreneceksiniz.”
|
|||||||||
ETKİNLİK SÜRECİ
Çeşitli doğal ve günlük hayatta kullanılan eşyaları kullanarak (kibrit kutusu,portakal,rulo,geometrik biçimli objeler) masa üzerinde bir düzenleme yapınız.Telefonunuzun fener ışığından da faydalanarak,ışığın farklı büyüklükte objeler üzerinde oluşturduğu ışık-gölge ve açık-koyu kontrast (zıtlık) etkilerini inceleyerek fotoğraflarını çekiyoruz.Mümkünse siyah beyaz efect ile fotoğraf çekimi yapınız.
Masa üzerinde çeşitli objelerden oluşturduğunuz düzenlemeye, tek bir yönden ışık veriniz. *Objeler üzerinde oluşan ışık-gölge etkileri nelerdir? *Açık-orta-koyu ton değerlerini görüyor musunuz? *Objelerin form özelliklerini fark ettiniz mi? *Gölgeler nasıl şekillendi?” sorularına yanıt arıyoruz.
Şimdi aşağıdaki resimleri inceliyoruz,
• Işık nereden geliyor? • Eserde açık-orta-koyu ton değerlerini gösterebilir misiniz? • Figürler ve objeler üzerindeki ışığın etkisi nasıldır? • Mekân içindeki ışık-gölge etkileri nasıl verilmiştir?
Sorularına cevap bulabildiniz mi? Uygulamaya aşamaasında, aşağıdaki örnekte olduğu gibi önce açık-orta-koyu değerlerden oluşan ton çubuğunu, karakalem ile resim kâğıdımızın üst kısmına çalışıyoruz. Daha sonra fotoğraflarını çektiğiniz objeleri alt kısımda kalan boşluğa,yine karakalemlerinizi kullanarak, ışık-gölge, açık-koyu kontrastlığı (zıtlığı) belirgin bir şekilde, etüt çalışmaları yapıyoruz ve şekillerin hacim kazanmalarını sağlıyoruz.Işık konusunda daha ayrıntılı bilgi için GÖRSEL TASARIM ÖĞELERİ –IŞIK makalesini okuyabilirsiniz. |
|||||||||
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER VEYA İLERİ DÜZEYDE ÖĞRENME HIZINA SAHİP OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN EK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerinizin öğrenme gayret ve grafiğini, hızlı öğrenen öğrencilerinizin öğrenme hızlarını da dikkate alınız. Bu öğrenciler için eğitim öğretim yılı başında Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Geliştirme Birimi’nin iş birliğiyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’nı hazırlayınız. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) doğrultusunda hazırladığınız kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yapınız. |
||||||||
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
1 -Çalışmaların öğretmen tarafından değerlendirilmesi ve sürecin takip edilmesi sağlanacaktır. |
Yorumlar
Yorum Gönder