20.... - 20.... EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI
..................... ANADOLU LİSESİ
RESİM DERSİ SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı Tarihi : 06.09.20....
Toplantı Saati : 09.30
Toplantı Yeri : Resim Sınıfı
Toplantıya Katılanlar :
Resim
Öğretmeni ............................, Resim Öğretmeni .................., Mdr Yard...........................
GÜNDEM MADDELERİ :
1) Açılış, Yoklama ve Saygı Duruşu. Yazman seçimi.
2)
Zümre toplantılarına ilişkin yönetmelik ve
genelgelerin okunması.
3) Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi.
4) Atatürkçülük konularının yıllık planlarda gösterilmesi.
5) Yıllık ve ders planlarının hazırlanması.
6) Derslerde takip edilecek yöntem ve teknikler.
7) Ders araç-gereçlerinin tespiti, kullanımı.
8) Yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavların sayısı ve zamanlarının tespiti ve ölçme değerlendirme kriterleri.
9) Ödev konularının tespiti ,verilme ve toplanma zamanlarının belirlenmesi.
10) Ölçme ve değerlendirme kriterleri.
11) Yarışmalar, etkinlikler, yıl sonu sergisi.
12) Ders dışı yapılacak olan öğrenci grup ve egzersiz çalışmaları.
13) Zümre öğretmenleri ile işbirliği.
14) Dilek, öneri ve kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
MADDE 1.
Açılış-yoklama-saygı duruşu-yazman seçimi:
Zümre başkanı ............. ; 20.....-20.... Eğitim öğretim yılının başarılı geçmesi dileği ile toplantıya
başladı. Tüm zümre üyelerinin toplantıda hazır olduğu görüldü. Saygı duruşundan
sonra yazman seçimi yapıldı. Gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
***Karar: Toplantıdaki tutanağın yazım görevi ve orijinal yazımının .............. ya verilmesine oy birliği ile karar verilmiştir.
MADDE 2.
Zümre toplantılarına ilişkin yönetmelik ve genelgelerin okunması:
2080-2093
sayılı tebliğler dergisi .............. tarafından okunarak diğer maddelere geçildi.
***Karar:
Bilgi edinildi. Herhangi bir karar alınmamaıştır.
MADDE
3.
Bir
önceki yılın zümre karalarının değerlendirilmesi:
Bir
önceki yıla ait zümre kararları ................. tarafından okundu. Derslere istekli öğrenci
katılımının az olduğu bu yüzden yarışmalar ,sergiler , gezi gözlem gibi alınmış
kararların tam anlamıyla yapılamadığı diğer alınmış kararların uygulandığı
belirlendi.
***Karar:
Yapılan değerlendirmelerde alınan kararların bir çoğunun hayata geçirildiği
tespit edildi.Herhangi bir karar alınmamaıştır.
MADDE
4.
Atatürkçülük
konularının yıllık planlarda gösterilmesi:
2488-2504-2104 sayılı tebliğiler dergilerinde belirtilen Atatürkçülük konularının yıllık planlarda gösterilmesi, derslerde uygulanması, konular uygularınken Atatürkçülük konularının uygulama çalışmaları olarak yapılmasının, okul içi yarışmaların düzenlenmesinin daha iyi olacağını söylendi.
***Karar: 1-2488-2504-2104 sayılı tebliğler dergilerinde belirtilen Atatürkçülük konularının yıllık planlarda belirtilmesine;
2-Atatürk temalı okul içi yarışmalar
ve panoların düzenlenmesine karar verilmiştir.
MADDE
5.
Yıllık
ve ders planlarının hazırlanması:
Yıllık
planlar hazırlanırken nelere dikkat etmek gerektiği konusu ile ilgili olarak yıl içerisinde yapılacak olan uygulamaların ders
öğretim programlarında belirtildiği gibi yapılmasına, değişen 9,10,11,12.sınıf müfradat’ının
aynen uygulanmasının, yıllık planların
ona göre düzenlenmesinin gerektiğini söylendi. Konuların süreleri, kazanımları,
değerler,yeterlilikler ile ilgili kazanımları,ders planlarında da eğitim-öğretim
yöntemleri, teknikler, kullanılan eğitim teknolojileri, kaynak-araç-gereçleri,
değerlendirme ölçütleri açık ve net olarak gösterilmesi gerektiğini belirtildi.
Konuların
sürelerinin , konunun özelliğine göre ayarlanması gerektiğini ,ders
öğretim programlarında belirtilen konuların yüzdelik dilimlerine göre
belirlendiğini, okul-öğrenci durumuna göre zümre öğretmenleri kararı ile
uzatılıp-kısaltılmasına karar verilebileceği söylendi.Gezi-gözlem yapılarak,
bunların zamanları konusunda yıllık planlarda ayrıntılı olarak yer verilmesi
gerektiği söylendi.İmgesel çalışmalarda bu gibi gezilerin çok faydalı olacağını
belirtti.Yıllık ve günlük planlarda belirtilen konuların, hedef ve
davranışların dersin işlenişi sırasında dramatizasyon, röprodüksiyonlar, dergi
ve fotoğraflar, tarafından desteklenmesi akıllı tahtanın verimli bir şekilde
kullanılması için sürekli bakımının yapılması gerektiğini ve kullanılacak araç ve gereçlerin planlarda
belirtilmesi gerektiğini dile getirdi ve ders planlarının derse hazırlıklı
olunması konusunda çok fazla yardımcı olacağını söyledi.
Yıllık
ve günlük planlar yapılırken de
Atatürkçülük konularının uygulamalı olarak mutlaka yer verilmesinin gerektiği
konusunu dile getirildi.
***Karar:1- Ders öğretim planlarında belirtilen haftalık konu dağılımları
zümre kararlarında, okulun şartları göz
önüne alınarak yüzdelik dilimlerinin belirlenmesine;
2-Atatürkçülük konularının yıllık ve günlük
planlarda uygulamalı olarak yer verilmesine;
3-Dersin işlenişinde günlük planların açık ve ayrıntılı yapılmasına karar verildi.
MADDE
6.
Derslerde
takip edilecek yöntem ve teknikler:
Ders işlenişlerinde konu hakkında teorik bilgilendirmelerin yapılmasının önemini ve konularla ilgili röprodüksiyon vb. kaynakların, araç-gereçlerin kullanılması, uygulanması ve bunların değerlendirilmesi, sergilenmesi, eleştiri ortamının sağlanması gerektiğini söylendi.
Ve derslerin anlatımında şu yöntem ve tekniklerde faydalanılabileceğini belirtildi.
***Karar:Konunun özelliğine göre yukarıdaki yöntemlerin esas alınmasına karar verildi.
MADDE
7.
Ders
araç-gereçlerinin tespiti, kullanımı:
Öğrencilerin ekonomik durumlarına göre, ders araç-gereçlerinin tespitinin ve nasıl kullanılması gerektiği konusunun zümre öğretmenleri kararına bırakılmasını gerektiği belirtti.Ders resim defterlerinin taşınmaması için dolaplarda muhafaza edilmesi, her öğrenciye ait resim defterlerinin atölye ortamında bulundurulmasının verimliliği arttırdığı,ortak kullanılacak araç gereçlerin öğrenciler tarafından temin edilip dolaplarda muhafaza edilerek öğrencilerin gerekli hallerde kullanımına sunulmasının doğru olacağı,daha kapsamlı özel durumlar için gerekli araç gereçlerin eksik olan bazı araç-gereçlerin Eğitim Teknolojileri Müdürlüğünden ve okul aile birliği bütçesinden sağlanabileceği söylendi.
***Karar:1-
35*50 cm Resim Defterlerinin tüm öğrenciler tarafından temin edilmesi ve
atölyede bulundurulmasına,
2-Pastel boya, suluboya,
akrilik boya, kuru boya, fırça, yapıştırıcı, kesici ve delici aletler vb
9.sınıf öğrencilerinin tamamına ihtiyaca
binaen yeterince aldırılmasına ,
2-Tual, şovale vb
araç gereçlerin Eğitim Teknolojileri Müdürlüğü ve Okul Aile Birliği ile
işbirliği içinde ihtiyaca binaen aldırılmasınıa karar verildi.
MADDE
8.
Yazılı,sözlü
ve uygulamalı sınavların sayısı ve zamanlarının tespiti:
9,10,11,12 sınıflar için resim derslerinde her iki dönemde de (4) dört notla değerlendirmenin yapılmasının gerektiğini söylendi. Buna göre kasım ayının ilk haftası 1 uygulama 1 performans, ocak ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans notu ikinci dönem için de nisan ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans, haziran ayının ilk haftası 1 uygulama 1 performans notu verilmesinin uygun olacağı söylendi
***Karar:1-Her iki dönem de de 2 ürün değerlendirme, 2
performans değerlendirme notu verilmesine karar verildi.
2- Kasım
ayının ilk haftası 1 uygulama 1 performans, ocak ayının ilk haftası, 1 uygulama
1 performans notu, ikinci dönem için de nisan ayının ilk haftası, 1 uygulama 1
performans, haziran ayının ilk haftası,1 uygulama 1 performans notu verilmesine karar verildi.
MADDE 9.
Ödev konularının tespiti , verilme ve toplanma
zamanlarının belirlenmesi:
Yıllık ödev konuları
zümre öğretmenlerinin ortak kararıyla aşağıya çıkarılmıştır.
9.sınıflar
a) Türk resim tarihiyle ilgili araştırmalar.
b) Farklı tekniklerde desen araştırmaları 20 adet. (Füzen, tarama ucu,
resim kalemi, fırça, vb…)
c )Guaj boya tekniğiyle yüzey düzenleme çalışmaları
d )Cumhuriyet dönemi ressamlarıyla ilgili araştırma.
e )Çocuk resim gelişimi temel
özellikleri
f )Resimde öz ve biçim
kavramlarının araştırılması.
g)Sanatın doğuşu ve kaynağı
h) Türkiye’de müzecilik ve Aydın
müzesinin kuruluşu
ı) Atık maddeler kullanılarak üç
boyutlu şekillendirmeler.
i)Şekillendirme tekniklerinin araştırılması.
j)Renk oluşumu ve özellikleri.
k)Suluboya tekniği özellikleri ve bir uygulumu projenin
hazırlanması.
l)Michelangelo’nun desenlerinin araştırılıp bir
roprödiksiyonunun yapılması.
m)Desende perspektif.
n)Anıtkabirin yapılışı ve mimari özellikleri.
o)Selçuklu yapılarında örtü tonoz çeşitleri ve özellikleri
ö)Çizgisel ve gölgesellik
p) Kapalı ve açık form.
10.sınıflar için,
a)Post modern doğuşu ve gelişimi.
b)Özgün bir yağlıboya yada akrilik uygulumu proje
çalışması.
c)Beş adet Atatürk uygulama etüd çalışması.
d)1/1 ölçülerde canlı modelden desen çalışması.
e)Şablon tekniği ve uygulama okul amblemi basımı.
b)Türk gravür sanatçıları.
11.snıflar için,
a)100x140 ebatlarında akrilik veya yağlıboya özgün tablo
uygulama çalışması.
b)70x100 2 adet natürmort çizimi karışık teknik.
c)Kraft kağıdı üzerine füzenle 1/1 desen çalışması 5
adet.
d)Sanayi ve çalışan insanlar konulu imgesel karakalem
çalışması 5 adet.
e)Uyguluma kendi büst çalışması
f)Uygulama Atatürk büst çalışması.
12.sınıflar
için,
12.sınıflarda herhangi bir konu öngörülmemiştir. Serbest bir konuda proje hazırlanmasına olanak sağlanabilecektir.
Proje ödev değerlendirme kriteri aşağıda örneklendirilmiştir.
***Karar: a)Konuların öğrencilere duyurulması,
takibinin düzenli olarak yapılması ve nisan ayının son haftasında toplanmasına karar verildi.
b)Yukarıdaki
değerlendirme kriterlerinden ders öğretmeni ödev konusuna uygun olanlarını
seçerek konunun özelliğine göre not baremini belirlemesine karar verildi.
MADDE 10.
Ölçme ve değerlendirme kriterleri:
Görsel
Sanatlar Dersi ile kazandırılmak istenilen bilgi, beceri ve tutumların öğrencilerde
ne oranda gerçekleştiğini değerlendirmek amacıyla sonuç odaklı ölçme
araçlarının yanında süreç odaklı ölçme araçları da kullanılması gerektiği
söylendi.
***Karar:1-Ölçme değerlendirme yapılırken aşağıdaki
kriterler göz önüne alınarak puanlama yapılmasına karar verilmiştir.
….... PERFORMANS DEĞERLENDİRME Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin öğrenci tarafından
gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin karşısında bulunan yere 20
puan üzerinden derecelendirilip toplam
nota dönüştürülecektir. |
DERSE ÖN
HAZIRLIK YAPARAK GEİLR |
DERSE İSTEKLE
KATILIR |
MALZEMEYİ
KONUYA UYGUN OLARAK KULLANIR |
VERİLEN
GÖREVLERDE SORUMLU DAVRANIR |
VERİLEN
SÜREDE ÖDEVİNİ TAMAMLAR |
TOPLAM |
||||||||
No |
Adı |
Soyadı |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
….. ÜRÜN DEĞERLENDİRME Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin
öğrenci tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin
karşısında bulunan yere 20 tam puan
üzerinden derecelendirilip toplam
nota dönüştürülecektir. |
SÜREYİ
İYİ KULLANMA |
ÖZGÜNLÜK
VE YARATICILIK |
KOMPOZİSYON |
TEKNİĞE
UYGUNLUK |
TEMİZLİK
VE DÜZEN |
TOPLAM |
||||||||
No |
Adı |
Soyadı |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
1. |
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MADDE 11.
Yarışmalar, etkinlikler, yıl sonu sergisi:
il içi, il dışı ve uluslararası yarışmaların öğrencilere duyurulmasının, katılımın teşvik edilmesinin ve öğrencilerin öğretmenler tarafından yönlendirilmesinin iyi olacağını söylendi.
Yıl sonu açılacak olan serginin Mayıs-haziran ayı içerisinde okul öğretmenlerinin koordinasyonu ile sağlanmasının ilçe öğretmenler kurulu kararlarına uygun şekilde planlanmasının iyi olacağını dile getirildi.
Akademisyen ve sanatçıların okulumuza davet edilerek okulumuz öğrencilerinin motivasyonlarını artıracak etkinlikler düzenlemenin faydalı olacağını söylendi.
Yakın çevrelerdeki üniversitelere gezi kolu ile işbirliği yaparak geziler düzenlenmesinin öğrenciler açısından iyi olacağını söylendi.
***Karar; a)Resimlerin toplanması ve gönderilmesi
için ; .................... oy birliği ile seçildi.
b)Fethiye Milli Eğitim Müdürlüğünde resim komisyonunda
......................’ nın görevlendirilmesine karar verildi.
c)İlimizdeki
ilköğretim okullarına okulumuzu tanıtmak amacıyla öğrenci grupları ile
ziyaretler yapılmasına; karar verilmiştir.
MADDE 12.
Ders dışı yapılacak olan
öğrenci grup ve egzersiz çalışmaları:
2560 sayılı tebliğler dergisinde haftalık ders saati çizelgesi incelenerek, okutulan derslere (desen, modelaj, resim, grafik vb. alan dersleri) ilave olarak on saate kadar ders konulabileceği, bunun için öğrenci ve velilerle görüşme yapılarak, talep olduğu taktirde uygulamaya konulmasının uygun olacağı görüşüne varıldı.
Destek kursları ile resim dersinde istekli öğrencilere kurs açılabileceği söylendi.
***Karar:1- E-Kurs
modülünün resim dersleri için destek kursları kapsamında açılmasına karar
verilmiştir.
MADDE 13.
Zümre öğretmenleri ile
işbirliği.
Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği ve koordinasyonun sağlanması gerektiği söylendi.
***Karar: Müzik
ve resim bölümlerinde yapılan etkinliklerde işbirliğine gidilmesine, gezi
inceleme kolu ile koordineli çalışmaya ve diğer zümre öğretmenleri ile yeri
geldikçe konuların durumuna göre işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.
MADDE 14.
Dilek, öneri ve kapanış:
Resim atölyesi için oturma
guruplarının yenilenmesi, boya ve teknik malzemelere ihtiyaç duyulduğunu, eksik
araç gereçlerin, okul aile birliğince karşılanmasının gerektiğini belirtti. Atölye
ortamında lavabo düzeneğinin sağlanmasının, atölyeye ve koridorlara resim asmak
için gerekli düzenlemenin yapılması önerildi. Öğrencilerin resim ders ve
kurslarına karşı teşfik edici davranışlarda bulunulması gerektiği söylenerek,yeni
eğitim-öğretim yılının başarılı,sağlıklı ve huzurlu geçmesi temenni edilip toplantıya son verildi.
Resim Öğretmeni Resim Öğretmeni Mdr .Yardımcısı
UYGUNDUR
…./09/20.....
Okul Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder