LİSE SENEBAŞI ZÜMRESİ

 

20.... - 20.... EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

..................... ANADOLU LİSESİ

RESİM DERSİ SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

 

Toplantı Tarihi                       : 06.09.20....

Toplantı Saati                         : 09.30

Toplantı Yeri                          : Resim Sınıfı

Toplantıya Katılanlar          : Resim Öğretmeni ............................, Resim Öğretmeni .................., Mdr Yard...........................

 

GÜNDEM MADDELERİ    :

1)      Açılış, Yoklama ve Saygı Duruşu. Yazman seçimi.

2)      Zümre toplantılarına ilişkin yönetmelik ve genelgelerin okunması.

3)      Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi.

4)      Atatürkçülük konularının yıllık planlarda gösterilmesi.

5)      Yıllık ve ders planlarının hazırlanması.

6)      Derslerde takip edilecek yöntem ve teknikler.

7)      Ders araç-gereçlerinin tespiti, kullanımı.

8)  Yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavların sayısı ve zamanlarının tespiti ve ölçme değerlendirme kriterleri.

9)      Ödev konularının tespiti ,verilme ve toplanma zamanlarının belirlenmesi.

10)  Ölçme ve değerlendirme kriterleri.

11)  Yarışmalar, etkinlikler, yıl sonu sergisi.

12)  Ders dışı yapılacak olan  öğrenci grup ve egzersiz çalışmaları.

13)  Zümre öğretmenleri ile işbirliği.

14) Dilek, öneri ve kapanış.

 

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:

 

MADDE 1.

Açılış-yoklama-saygı duruşu-yazman seçimi:

      Zümre başkanı ............. ; 20.....-20.... Eğitim öğretim yılının başarılı geçmesi dileği ile toplantıya başladı. Tüm zümre üyelerinin toplantıda hazır olduğu görüldü. Saygı duruşundan sonra yazman seçimi yapıldı. Gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi. 

***Karar: Toplantıdaki tutanağın yazım görevi ve orijinal yazımının .............. ya verilmesine oy birliği ile karar verilmiştir. 

MADDE 2.

Zümre toplantılarına ilişkin yönetmelik ve genelgelerin okunması: 

2080-2093 sayılı tebliğler dergisi .............. tarafından okunarak diğer maddelere geçildi. 

***Karar: Bilgi edinildi. Herhangi bir karar alınmamaıştır.

 

MADDE 3.

Bir önceki yılın zümre karalarının değerlendirilmesi:

Bir önceki yıla ait zümre kararları ................. tarafından okundu. Derslere istekli öğrenci katılımının az olduğu bu yüzden yarışmalar ,sergiler , gezi gözlem gibi alınmış kararların tam anlamıyla yapılamadığı diğer alınmış kararların uygulandığı belirlendi. 

***Karar: Yapılan değerlendirmelerde alınan kararların bir çoğunun hayata geçirildiği tespit edildi.Herhangi bir karar alınmamaıştır. 

MADDE 4.

Atatürkçülük konularının yıllık planlarda gösterilmesi:

            2488-2504-2104 sayılı tebliğiler dergilerinde belirtilen Atatürkçülük konularının yıllık     planlarda gösterilmesi, derslerde uygulanması, konular uygularınken Atatürkçülük konularının uygulama çalışmaları olarak yapılmasının, okul içi yarışmaların düzenlenmesinin daha iyi olacağını söylendi.

           ***Karar: 1-2488-2504-2104 sayılı tebliğler dergilerinde belirtilen Atatürkçülük konularının yıllık planlarda belirtilmesine;

                         2-Atatürk temalı okul içi yarışmalar ve panoların düzenlenmesine karar verilmiştir. 

MADDE 5.

Yıllık ve ders planlarının hazırlanması:

Yıllık planlar hazırlanırken nelere dikkat etmek gerektiği konusu ile ilgili olarak  yıl içerisinde yapılacak olan uygulamaların ders öğretim programlarında belirtildiği gibi yapılmasına,  değişen 9,10,11,12.sınıf müfradat’ının aynen  uygulanmasının, yıllık planların ona göre düzenlenmesinin gerektiğini söylendi. Konuların süreleri, kazanımları, değerler,yeterlilikler ile ilgili kazanımları,ders planlarında da eğitim-öğretim yöntemleri, teknikler, kullanılan eğitim teknolojileri, kaynak-araç-gereçleri, değerlendirme ölçütleri açık ve net olarak gösterilmesi gerektiğini belirtildi.
Konuların sürelerinin , konunun özelliğine göre ayarlanması gerektiğini ,ders öğretim programlarında belirtilen konuların yüzdelik dilimlerine göre belirlendiğini, okul-öğrenci durumuna göre zümre öğretmenleri kararı ile uzatılıp-kısaltılmasına karar verilebileceği söylendi.Gezi-gözlem yapılarak, bunların zamanları konusunda yıllık planlarda ayrıntılı olarak yer verilmesi gerektiği söylendi.İmgesel çalışmalarda bu gibi gezilerin çok faydalı olacağını belirtti.Yıllık ve günlük planlarda belirtilen konuların, hedef ve davranışların dersin işlenişi sırasında dramatizasyon, röprodüksiyonlar, dergi ve fotoğraflar, tarafından desteklenmesi akıllı tahtanın verimli bir şekilde kullanılması için sürekli bakımının yapılması gerektiğini ve  kullanılacak araç ve gereçlerin planlarda belirtilmesi gerektiğini dile getirdi ve ders planlarının derse hazırlıklı olunması konusunda çok fazla yardımcı olacağını söyledi.
Yıllık ve günlük planlar yapılırken de Atatürkçülük konularının uygulamalı olarak mutlaka yer verilmesinin gerektiği konusunu dile getirildi. 

***Karar:1- Ders öğretim planlarında belirtilen haftalık konu dağılımları zümre kararlarında,  okulun şartları göz önüne alınarak yüzdelik dilimlerinin belirlenmesine;

   2-Atatürkçülük konularının yıllık ve günlük planlarda uygulamalı olarak yer verilmesine;

   3-Dersin işlenişinde günlük planların açık ve ayrıntılı yapılmasına karar verildi. 

 

MADDE 6.

Derslerde takip edilecek yöntem ve teknikler:

Ders işlenişlerinde konu hakkında teorik bilgilendirmelerin yapılmasının önemini ve konularla ilgili röprodüksiyon vb. kaynakların, araç-gereçlerin kullanılması, uygulanması ve bunların değerlendirilmesi, sergilenmesi, eleştiri ortamının sağlanması gerektiğini söylendi.

Ve derslerin anlatımında şu yöntem ve tekniklerde faydalanılabileceğini belirtildi.


***Karar:Konunun özelliğine göre yukarıdaki yöntemlerin esas alınmasına karar verildi.

 

MADDE 7.

Ders araç-gereçlerinin tespiti, kullanımı:

Öğrencilerin ekonomik durumlarına göre, ders araç-gereçlerinin tespitinin ve nasıl kullanılması gerektiği konusunun zümre öğretmenleri kararına bırakılmasını gerektiği belirtti.Ders resim defterlerinin taşınmaması için dolaplarda muhafaza edilmesi, her öğrenciye ait resim defterlerinin atölye ortamında bulundurulmasının  verimliliği arttırdığı,ortak kullanılacak araç gereçlerin öğrenciler tarafından temin edilip dolaplarda muhafaza edilerek öğrencilerin gerekli hallerde kullanımına sunulmasının doğru olacağı,daha kapsamlı özel durumlar için gerekli araç gereçlerin eksik olan bazı araç-gereçlerin Eğitim Teknolojileri Müdürlüğünden ve okul aile birliği bütçesinden sağlanabileceği söylendi.

***Karar:1- 35*50 cm Resim Defterlerinin tüm öğrenciler tarafından temin edilmesi ve atölyede bulundurulmasına,   

2-Pastel boya, suluboya, akrilik boya, kuru boya, fırça, yapıştırıcı, kesici ve delici aletler vb 9.sınıf öğrencilerinin tamamına  ihtiyaca binaen yeterince aldırılmasına ,

2-Tual, şovale vb araç gereçlerin Eğitim Teknolojileri Müdürlüğü ve Okul Aile Birliği ile işbirliği içinde ihtiyaca binaen aldırılmasınıa karar verildi. 

 

MADDE 8.

Yazılı,sözlü ve uygulamalı sınavların sayısı ve zamanlarının tespiti:

9,10,11,12 sınıflar için resim derslerinde her iki dönemde de (4) dört notla değerlendirmenin yapılmasının gerektiğini söylendi. Buna göre kasım ayının ilk haftası 1 uygulama 1 performans, ocak ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans notu ikinci dönem için de nisan ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans, haziran ayının ilk haftası 1 uygulama  1 performans notu verilmesinin uygun olacağı söylendi

***Karar:1-Her iki dönem de de 2 ürün değerlendirme, 2 performans değerlendirme notu verilmesine karar verildi.

2- Kasım ayının ilk haftası 1 uygulama 1 performans, ocak ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans notu, ikinci dönem için de nisan ayının ilk haftası, 1 uygulama 1 performans, haziran ayının ilk haftası,1 uygulama  1 performans notu verilmesine karar verildi.

 

MADDE 9.

Ödev konularının tespiti , verilme ve toplanma zamanlarının belirlenmesi:

Yıllık ödev konuları zümre öğretmenlerinin ortak kararıyla aşağıya çıkarılmıştır.

9.sınıflar

a) Türk resim tarihiyle ilgili araştırmalar.

b) Farklı tekniklerde desen araştırmaları 20 adet. (Füzen, tarama ucu, resim kalemi, fırça, vb…)

            c )Guaj boya tekniğiyle yüzey düzenleme çalışmaları

            d )Cumhuriyet dönemi ressamlarıyla ilgili araştırma.

             e )Çocuk resim gelişimi temel özellikleri

             f )Resimde öz ve biçim kavramlarının araştırılması.

             g)Sanatın doğuşu ve kaynağı

             h) Türkiye’de müzecilik ve Aydın müzesinin kuruluşu

             ı) Atık maddeler kullanılarak üç boyutlu şekillendirmeler.

            i)Şekillendirme tekniklerinin araştırılması.

            j)Renk oluşumu ve özellikleri.

            k)Suluboya tekniği özellikleri ve bir uygulumu projenin hazırlanması.

            l)Michelangelo’nun desenlerinin araştırılıp bir roprödiksiyonunun yapılması.

            m)Desende perspektif.

            n)Anıtkabirin yapılışı ve mimari özellikleri.

            o)Selçuklu yapılarında örtü tonoz çeşitleri ve özellikleri

            ö)Çizgisel ve gölgesellik

            p) Kapalı ve açık form.

    10.sınıflar için,

            a)Post modern doğuşu ve gelişimi.

            b)Özgün bir yağlıboya yada akrilik uygulumu proje çalışması.

            c)Beş adet Atatürk uygulama etüd çalışması.

            d)1/1 ölçülerde canlı modelden desen çalışması.

            e)Şablon tekniği ve uygulama okul amblemi basımı.

            b)Türk gravür sanatçıları.

     11.snıflar için,

            a)100x140 ebatlarında akrilik veya yağlıboya özgün tablo uygulama çalışması.

            b)70x100 2 adet natürmort çizimi karışık teknik.

            c)Kraft kağıdı üzerine füzenle 1/1 desen çalışması 5 adet.

            d)Sanayi ve çalışan insanlar konulu imgesel karakalem çalışması 5 adet.

            e)Uyguluma kendi büst çalışması

            f)Uygulama Atatürk büst çalışması.

    12.sınıflar için,

 

      12.sınıflarda herhangi  bir konu öngörülmemiştir. Serbest bir konuda proje hazırlanmasına olanak sağlanabilecektir.

      Proje ödev değerlendirme kriteri aşağıda örneklendirilmiştir.



***Karar: a)Konuların öğrencilere duyurulması, takibinin düzenli olarak yapılması ve nisan ayının son haftasında toplanmasına  karar verildi.

                  b)Yukarıdaki değerlendirme kriterlerinden ders öğretmeni ödev konusuna uygun olanlarını seçerek konunun özelliğine göre not baremini belirlemesine karar verildi.

MADDE 10.

Ölçme ve değerlendirme kriterleri:

Görsel Sanatlar Dersi ile kazandırılmak istenilen bilgi, beceri ve tutumların öğrencilerde ne oranda gerçekleştiğini değerlendirmek amacıyla sonuç odaklı ölçme araçlarının yanında süreç odaklı ölçme araçları da kullanılması gerektiği söylendi.

***Karar:1-Ölçme değerlendirme yapılırken aşağıdaki kriterler göz önüne alınarak puanlama yapılmasına karar verilmiştir.

….... PERFORMANS DEĞERLENDİRME              Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin öğrenci tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin karşısında bulunan yere 20 puan üzerinden derecelendirilip toplam  nota dönüştürülecektir.

DERSE ÖN HAZIRLIK YAPARAK GEİLR

DERSE İSTEKLE KATILIR

MALZEMEYİ KONUYA UYGUN OLARAK KULLANIR

VERİLEN GÖREVLERDE SORUMLU DAVRANIR

VERİLEN SÜREDE ÖDEVİNİ TAMAMLAR

TOPLAM

 No

Adı

Soyadı

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…..  ÜRÜN  DEĞERLENDİRME      

Açıklama: Aşağıdaki ifadelerin öğrenci tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini ifadenin karşısında bulunan yere 20 tam puan  üzerinden derecelendirilip toplam  nota dönüştürülecektir.

SÜREYİ İYİ KULLANMA

ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK

KOMPOZİSYON

TEKNİĞE UYGUNLUK

TEMİZLİK VE DÜZEN

TOPLAM

 No

Adı

Soyadı

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

1.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  
MADDE 11.

Yarışmalar, etkinlikler, yıl sonu sergisi:

il içi, il dışı ve uluslararası yarışmaların öğrencilere duyurulmasının, katılımın teşvik edilmesinin ve öğrencilerin öğretmenler tarafından yönlendirilmesinin iyi olacağını söylendi.

Yıl sonu açılacak olan serginin  Mayıs-haziran  ayı içerisinde okul öğretmenlerinin koordinasyonu ile sağlanmasının ilçe öğretmenler kurulu kararlarına uygun şekilde planlanmasının iyi olacağını dile getirildi.

Akademisyen ve sanatçıların okulumuza davet edilerek okulumuz öğrencilerinin motivasyonlarını artıracak etkinlikler düzenlemenin faydalı olacağını söylendi.

Yakın çevrelerdeki üniversitelere gezi kolu ile işbirliği yaparak geziler düzenlenmesinin öğrenciler açısından iyi olacağını söylendi.

 ***Karar; a)Resimlerin toplanması ve gönderilmesi için ; .................... oy birliği ile seçildi.

     b)Fethiye Milli Eğitim Müdürlüğünde resim komisyonunda ......................’ nın görevlendirilmesine karar verildi.

          c)İlimizdeki ilköğretim okullarına okulumuzu tanıtmak amacıyla öğrenci grupları ile ziyaretler yapılmasına; karar verilmiştir.

MADDE 12.

Ders dışı yapılacak olan  öğrenci grup ve egzersiz çalışmaları:

2560 sayılı tebliğler dergisinde haftalık ders saati çizelgesi incelenerek, okutulan derslere (desen, modelaj, resim, grafik vb. alan dersleri) ilave olarak on saate kadar ders konulabileceği, bunun için öğrenci ve velilerle görüşme yapılarak, talep olduğu taktirde uygulamaya konulmasının uygun olacağı görüşüne varıldı.

Destek kursları ile resim dersinde istekli öğrencilere kurs açılabileceği söylendi.

***Karar:1- E-Kurs modülünün resim dersleri için destek kursları kapsamında açılmasına karar verilmiştir.

MADDE 13.

 Zümre öğretmenleri ile işbirliği.

Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği ve koordinasyonun sağlanması gerektiği söylendi.

***Karar: Müzik ve resim bölümlerinde yapılan etkinliklerde işbirliğine gidilmesine, gezi inceleme kolu ile koordineli çalışmaya ve diğer zümre öğretmenleri ile yeri geldikçe konuların durumuna göre  işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir.

MADDE 14.

Dilek, öneri ve kapanış:

Resim atölyesi için oturma guruplarının yenilenmesi, boya ve teknik malzemelere ihtiyaç duyulduğunu, eksik araç gereçlerin, okul aile birliğince karşılanmasının gerektiğini belirtti. Atölye ortamında lavabo düzeneğinin sağlanmasının, atölyeye ve koridorlara resim asmak için gerekli düzenlemenin yapılması önerildi. Öğrencilerin resim ders ve kurslarına karşı teşfik edici davranışlarda bulunulması gerektiği söylenerek,yeni eğitim-öğretim yılının başarılı,sağlıklı ve huzurlu geçmesi temenni edilip  toplantıya son verildi.

 

                    

                    Resim Öğretmeni        Resim Öğretmeni                   Mdr .Yardımcısı

                                                                                                                                       UYGUNDUR

                                                                                                                       …./09/20.....

                                                                                                                                        Okul Müdürü


Yorumlar