FETHİYE
ANADOLU LİSESİ 2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
9.
SINIFLAR GÖRSEL SANATLAR (RESİM) DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ
YILLIK DERS PLANI
AY |
HAFTA |
SAAT |
KAZANIM VE AÇIKLAMALAR |
ETKİNLİKLER |
ATATÜRKÇÜLÜK KAZANIMLARI BELİRLİ GÜNLER VE HAFTALAR |
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ VE GEREÇLERİ |
GEZİ GÖZLEM VE DENEYLER |
SINAVLAR VE DİĞER ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE
ARAÇLARI |
ÖĞRENME ALANI: 9.1. SANAT ELEŞTRİSİ VE
ESTETİK KONU: 9.1.1. Sanata Giriş |
|||||||||
EYLÜL |
11-16
E Y L Ü L |
2 |
|
*DERS İŞLENİŞ YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN BELİRLENMESİ *HAZIRLIK ÇALIŞMALARI *KAPAK TASARIMI |
|
Renkli resim teknikleri, anlatım, soru-cevap |
35*50 cm resim defteri Kuru boyalar |
|
|
EYLÜL |
18 - 29 E Y L Ü L |
4 |
9.1.1.1. Sanatın doğuşunu ve gelişimini açıklar. Sanat ve sanatçının önemi üzerinde durulur. 9.1.1.4.Sanatın evrensel bir iletişim
aracı olduğunu fark eder. |
*ATATÜRK OKUMA PARÇASI *SANATIN GELENEKSEL SINIFLANDIRILMASI TABLOSUNUN
HAZIRLANMASI ATATÜRK ÜN ÖZLÜ SÖZLERİNİN YAZILMASI |
|
Araştırma, İnceleme, Soru-cevap, İzleme, Okuma, Uygulama |
KhanAcademy youtupe kanalı, Genel Ağ, etkileşimli
tahta, Yaşar Çoruhlu (1964-...)-Erken Devir Türk Sanatı (İç Asya’da Türk
Sanatının Doğuşu ve Gelişimi) kitabı (Kabalcı Yayınları), Adnan Turani (1925-2016)-Dünya
Sanat Tarihi kitabı (Remzi Kitabevi) |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı: 9.1. Sanat Eleştrisi Ve
Estetik Konu: 9.1.2. Görsel Sanatlar Ve İlgili Meslek
Alanları |
|||||||||
EKİM |
2 - 6
E K İ M |
2 |
9.1.2.1. Görsel Sanatların özelliklerini açıklar. Sanat ve sanatçı bağlamında telif haklarının önemi
üzerinde durulur. |
*MESLEKLER İLE İLGİLİ VİDEO İZLEME |
|
Araştırma, İnceleme, İzleme, |
Youtupe videoları |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı: 9.1. Sanat Eleştrisi Ve
Estetik Konu: 9.1.3. Sanat Eserlerini İnceleme |
|||||||||
EKİM |
09 - 20
E K İM |
4 |
9.1.3.1. Sanat eserinin niteliklerini açıklar. Özgünlük, yaratıcılık, teklik, kalıcılık, hayal
gücü, estetik değer nitelikleri üzerinde durulur. 9.1.3.2. Sanat eserlerinde yer alan unsurları
açıklar. Sanat eseri inceleme aşamalarından ilki olan
“betimleme” aşamasına göre sanat eserlerinde ilk bakışta göze çarpan unsurlar
üzerinde durulur. 9.1.3.3. Sanatsal düzenleme ögelerini ve ilkelerini
görsel sanat eserleri üzerinde açıklar. Sanat eseri inceleme aşamalarından ikincisi olan
“çözümleme” aşamasına göre, sanatsal düzenleme ögeleri (çizgi, renk, şekil,
form, doku, değer, ton) ve ilkeleri (denge, ritim, oran, hareket, zıtlık,
bütünlük, örüntü) üzerinde durulur. 9.1.3.4. Sanat eserini yorumlar. Öğrencilerin sanat eseri inceleme aşamalarından
üçüncüsü olan “yorumlama” aşamasına göre, bir sanat eseri hakkındaki
düşüncelerini belirtmeleri sağlanır. 9.1.3.5. İncelediği sanat eseri hakkında estetik
yargıya varır. Öğrencilerin sanat eseri inceleme aşamalarından
dördüncüsü olan “yargı” aşamasına göre, eserin hangi kurama (yansıtmacı, dışa
vurumcu, biçimci, işlevsel) girdiğini belirtmeleri sağlanır. |
*ESER İNCELEMESİ ÖRNEĞİ
HAZIRLAMA *NAMIK İSMAİL “SON MERMİ “ TABLOSUNUN
İNCELENMESİ (google formu kullanırlar) |
|
Araştırma, İnceleme, İzleme, Uygulama |
KhanAcedemy yotupe kanalı,Genel Ağ, eser
röprodüksiyonları, çeşitli sanat kitapları |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu:9.3.1. Nokta Ve Çizgi |
|||||||||
EKİM |
23 E KİM -10 K A SIM |
6 |
9.3.1.1. Nokta ve çizginin anlatım imkânlarını,
görsel sanat eserleri üzerinden açıklar. Sanatsal çalışmalarda sabırlı olmanın önemli olduğu
vurgulanır. 9.3.1.3. Sanatın düzenleme ilkelerinden yararlanarak
nokta ve çizgi etkisine sahip doğal ve yapay nesnelerle kompozisyonlar
oluşturur. |
*IŞIKTAN RENGE RENKTEN IŞIĞA OKUMA PARÇASI *NOKTA VE ÇİZGİ İLE ATATÜRK KONULU ÇALIŞMALAR |
Atatürk'ün sanat eğitimine verdiği
önemi açıklar. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
Atatürk konulu sınıf gazetesi/resim Atatürk Haftası (10-16 kasım) |
Sanat eseri inceleme, uygulama,
anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma |
Resim defterleri, Şablon Atatürk
Resmi, Nokta ve Çizgi etkisi yaratacak araç gereç ve teknikler |
|
Kontrol Listeleri |
13 KASIM -17KASIM ARA TATİL |
|||||||||
Öğrenme Alanı:9.2 Kültürel Miras Konu:9.2.1 Müzelerde İnceleme Ve Uygulama I |
|||||||||
KASIM |
20 K A SIM – 1
A R A LIK |
4 |
9.2.1.1. Türkiye’de ve dünyada müzeciliğin
gelişimini açıklar. Türk müzeciliğinin gelişmesinde Osman Hamdi Bey’in
çalışmaları vurgulanır. 9.2.1.2. Müze çeşitlerini açıklar. Çevresel imkânlar dâhilinde öğrencilerin müzeleri ve
sanat galerilerini gezmeleri, imkân olmaması durumunda sınıf ortamında sanal
müze ziyaretleri yapılması sağlanır. 9.2.1.4. Kültürün geleceğe aktarılmasında sanat
eserlerinin değer ve önemini açıklar. 9.2.1.5. Sanat eserlerini ve kültürel değerleri
korumanın önemini açıklar. Sanat eserleri ve kültürel değerlerin, bir ülkenin
kültürel kimliğinin önemli unsurları olduğu vurgulanır. |
*MÜZE MÜZECİLİK İLE İLGİLİ VİDEO, SLAYT *MÜZE TANITIMI BİLGİ KARTI ÇALIŞMASI |
Atatürk’ün müzelerimizin oluşturulmasındaki
katkılarını açıklar. |
Gezi-gözlem, sanat eseri inceleme, izleme, Uygulama |
Genel Ağ, müzeleri tanıtan çeşitli kitaplar, broşür,
afiş örnekleri, Resim defterleri, Serbest Teknik |
|
Kontrol Listeleri |
ARALIK |
4 -15
A R A L IK |
4 |
9.3.2.1. Her objenin kendine özgü bir dokusu
olduğunu ifade eder. |
*DOKU ÇALIŞMASI. |
|
Uygulama |
Resim kâğıdı, Serbest
Teknik |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu: 9.3.3.
Işık-Gölge Ve Açık-Koyu |
|||||||||
ARALIK |
18 - 29
A R A LIK |
4 |
9.3.3.1. Işığın, objelerin görünüşünde oluşturduğu
leke etkisini örneklerle açıklar. |
*TON ÇUBUĞU *GEOMETRİK FORMLARIN ÇİZİMLERİ |
|
Uygulama |
Resim
kâğıdı, Karakalem kalem |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu:9.3.4. Perspektif |
|||||||||
OCAK |
1 -19
OC A K |
6 |
9.3.4.1. Çevresindeki obje ve mekânlardaki
perspektif görünümleri algılar. Elektrik direklerinin ya da ağaçların uzaklaştıkça
küçük görünmesi, tren raylarınınsa uzaklaştıkça ip gibi ince bir görünüm
alması gibi örneklere yer verilir. 9.3.4.2. Çizgi ve renk perspektifine, çevresinden ve
sanat eserlerinden örnekler verir. 9.3.4.3. Çalışmalarında tek ve çift kaçışlı
perspektifi uygular. Perspektif kurallarına uygun olarak iç ve dış mekân
çizimleri yaptırılır. 9.3.4.4. Çalışmalarında renk perspektifini uygular. |
*PESPEKTİF KURALLARINA UYGUN İÇ ve DIŞ MEKAN
ÇİZİMLER |
|
Anlatım, Örnek gösterme, İnceleme, Uygulama |
Resim
Defteri, Kartpostal
resimler veya mekan
fotoğrafları, Resim
Kalemleri, uygun
teknik ve malzeme |
|
Kontrol Listeleri
Ürün Değerlendirme Formları |
22 OCAK – 2 ŞUBAT YARIYIL TATİLİ |
|||||||||
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu:9.3.6 Renk |
|||||||||
ŞUBAT |
5 -16
Ş UB A T |
4 |
9.3.6.1. Rengin oluşumunu açıklar. |
*12 Lİ RENK ÇEMBERİ *ZIT RENKLER ÇALIŞMASI |
|
Anlatım, izleme, Soru-cevap, Uygulama |
Resim kâğıdı, serbest teknik, Renk Çemberi Şablonları |
|
Kontrol Listeleri |
ŞUBAT - NİSAN |
19 Ş UB A T -05 NİS AN |
16 |
9.3.7.1. Renkli resim tekniklerinde kullanılan
malzemelerin özelliklerini açıklar. |
*RENKLİ RESİM TEKNİKLERİ |
|
Uygulama |
Resim kâğıdı, Serbest Teknik |
|
Kontrol Listeleri
Ürün Değerlendirme Formları |
08-12 NİSAN ARA TATİL |
|||||||||
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu:9.3.5. Desen Çalışmaları I |
|||||||||
NİSAN - MAYIS |
15
Nİ S A N -17MA YIS |
10 |
9.3.5.1. Desen çalışmalarında ölçü ve oranı
kullanır. |
*DESEN ÇALIŞMALARI |
23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı Atatürk’ün ülkemizde sanatın gelişmesi
için yaptığı çalışmalara örnekler verir. |
Uygulama |
Resim kâğıdı, Kara Kalemler |
|
Kontrol Listeleri |
Öğrenme Alanı:9.3. Görsel Sanatlarda
Biçimlendirme Konu:9.3.4. Perspektif |
|||||||||
MAYIS - HAZİRAN |
20 MA YIS -14 HA ZİR AN |
6 |
9.3.4.3. Çalışmalarında tek ve çift kaçışlı
perspektifi uygular. *SERGİ ÇALIŞMALARI |
*ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF ÇİZİMLER |
Atatürk’ün sanat ile ilgili özdeyiş ve
düşüncelerini söyler, yazar.
19 Mayıs Gençlik Haftası
Müzeler Haftası (18-24 mayıs)
|
Uygulama |
Resim Defteri Serbest Teknik |
|
Kontrol Listeleri Ürün Değerlendirme Formu |
Yorumlar
Yorum Gönder