…………………………………………………………
2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
11.
SINIFLAR GÖRSEL SANATLAR (RESİM) DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ
YILLIK DERS PLANI
AY |
H |
S |
KAZANIM VE AÇIKLAMALAR |
ETKİNLİKLER |
ATATÜRKÇÜLÜK KAZANIMLARI BELİRLİ GÜNLER VE HAFTALAR |
ÖĞRENME ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ, ARAÇ VE GEREÇLERİ |
GEZİ GÖZLEM VE DENEYLER |
SINAVLAR VE DİĞER ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE
ARAÇLARI |
ÖĞRENME ALANI:11.1. SANAT ELEŞTRİSİ VE
ESTETİK KONU:11.1.1. Batı Resim Sanatına Genel Bakış |
|||||||||
E |
11-15 E |
2 |
|
*DERS İŞLENİŞ YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN BELİRLENMESİ *HAZIRLIK ÇALIŞMALARI *KAPAK TASARIMI |
|
Renkli resim teknikleri ,Anlatım, Uygulama |
35*50 cm Resim Defteri 2B kalem Kuru boyalar |
|
|
E
E |
18
E
27
E |
12 |
11.1.1.1. Modernizm öncesi Batı resim sanatının
gelişimini açıklar.
|
*MODERNİZM ÖNCESİ BATI SANAT AKIMLARI SUNUM ,VİDEO
İZLEME
*REPRODÜKSİYON |
|
Anlatım ,İzleme, Araştırma, inceleme,
soru-cevap, Serbest teknik |
Video,Khanacedemyturkce yotupe kanalı,Genel Ağ,Resim
defteri |
|
Kontrol listeleri |
ÖĞRENME ALANI:11.1. SANAT ELEŞTRİSİ VE
ESTETİK KONU:11.1.2. Modern Sanat Akımları |
|||||||||
K |
30
EK K |
4 |
11.1.2.1. Modern sanat akımlarının ortaya çıkış
nedenlerini açıklar. Fovizm, empresyonizm, kübizm,
fütürizm, dadaizm, sürrealizm, soyut sanat vesoyut
ekspresyonizmin öz ve biçimsel özellikleri örnekler üzerinden açıklanır. |
*MODERSN SANAT AKIMLARI SUNUM,VİDEO İZLEME *KOLAJ ÇALIŞMASI (moders sanat eseri örneklerinden esinlenerek kolaj
çalışması yapar) |
|
Araştırma, Sunum yapma, İzleme, Soru-cevap, Uygulama |
Video,Khanacedemyturkce yotupe kanalı, Genel Ağ Resim defteri Serbest teknik |
|
Kontrol listeleri
Ürün değerlendirme formu |
13-17 KASIM ARA TATİL |
|||||||||
A |
20 K |
6 |
11.1.2.3. Modern sanat akımlarının temsilcilerini
tanır. |
|
|
Araştırma, Sunum yapma, İzleme, Soru-cevap, Uygulama |
Video,Khanacedemyturkce yotupe kanalı, Genel Ağ Resim defteri Serbest teknik |
|
Kontrol listeleri |
ÖĞRENME ALANI:11.1. SANAT ELEŞTRİSİ VE
ESTETİK KONU:11.1.3. Geleneksel Türk Sanatlar |
|||||||||
A |
11
A
O |
8 |
11.1.3.1. Geleneksel Türk
sanatlarının öz ve biçim özelliklerinden
yararlanan Batılı sanatçıları ve eserlerini
tanır.Geleneksel Türk sanatlarından hat, minyatür, ebru, halı, kilim
sanatının; Rudolph Ernst,Gustav Klimt, Henry Matisse, Paul Klee,
Wassily Kandinsky, Piet Mondrian ve Jackson Pollock’un eserleri üzerindeki
etkilerinin belirlenmesi sağlanır. |
*GELENEKSEL TÜRK SANATLARININ ÖZ
VE BİÇİM ÖZELLİKLERİNDEN YARARLANAN BATILI
SANATÇILAR TANITIM SUNUM,VİDEO İZLEME *AFİŞ ÇALIŞMASI (Geleneksel Türk
sanatlarının öz ve biçim özelliklerinden
yararlanan Batılı sanatçıları tanıtan afişler hazırlar) |
|
Araştırma, Sunum yapma, İzleme, Soru-cevap, Uygulama |
Video,Khanacedemyturkce yotupe kanalı, Genel Ağ Resim defteri Serbest teknik |
|
Kontrol listeleri |
ÖĞRENME ALANI:11.2. KÜLTÜREL MİRAS KONU:11.2.1. Müzelerde İnceleme ve
Uygulama III |
|||||||||
O |
08-19
O |
4 |
11.2.1.1. Atatürk’ün müzelerimizin kurulmasındaki
katkılarını açıklar. a) Müze eğitimin yalnızca müze ziyaretinden ibaret
olmadığı vurgulanarak ziyaret öncesinde müze ve müzede sergilenen
eserler/koleksiyonlar hakkında bilgi edinmeyi, ziyaret sırasında nesne, eser
ve koleksiyonların dikkatle incelenmesini, onlara has özelliklerin
belirlenmesini ve benzer nitelikte nesne veya eserlerin üretimine yönelik
çalışmaları içeren çeşitli etkinlikler ile ziyaret sonrasında müzede
kazanılan bilgi ve tecrübelerin derslerle ve gerçek yaşamla ilişkilendirilmesine
yönelik faaliyetleri kapsadığı belirtilir. |
*MÜZE TANITIM SUNUM *SANAL MÜZE GEZİSİ *MÜZE BİLGİ KARTLARI HAZIRLAR |
Atatürk’ün müzelerimizin oluşturulmasındaki katkılarını
açıklar. |
Araştırma, Sunum yapma, İzleme, Soru-cevap, Uygulama Serbest teknik |
Video,Khanacedemyturkce yotupe kanalı,Kültür
bakanlığı sanal müzeler web siteleri, Genel Ağ Resim defteri ,eser fotoğrafları, dijital kaynaklar |
|
Kontrol listeleri Ürün değerlendirme formu |
22 OCAK-02 ŞUBAT YARIYIL TATİLİ |
|||||||||
ÖĞRENME ALANI:11.3. GÖRSEL SANATLARDA
BİÇİMLENDİRME KONU:11.3.1. Desen Çalışmaları III |
|||||||||
- M |
05 Ş -
08 MA |
10 |
11.3.1.1. Portrenin özelliklerini açıklar. 11.3.1.3. Portre çizimlerinde ölçü ve oranı
kullanır. |
*PORTRE |
|
Anlatım, uygulama, örnek gösterme |
Resim defteri, Karakalem |
|
Kontrol listeleri |
ÖĞRENME ALANI:11.3. GÖRSEL SANATLARDA
BİÇİMLENDİRME KONU:11.3.2. Grafik Sanatlar |
|||||||||
M - N |
11
MA N |
08 |
11.3.2.1. Grafik sanatların çeşitlerini
açıklar. Grafik tasarım çalışmalarında, okulun imkânları
doğrultusunda bilgisayar kullanımı da teşvik edilmelidir. |
*AFİŞ ÇALIŞMASI |
|
Araştırma, Soru cavap, Uygulama |
Bilgisayar destekli tasarım |
|
Kontrol listeleri Ürün değerlendirme formu |
08-12 NİSAN ARA TATİL
|
|||||||||
ÖĞRENME ALANI:11.3. GÖRSEL SANATLARDA
BİÇİMLENDİRME KONU: 11.3.3.
Özgün Baskı Resim Çalışmaları |
|||||||||
N - M - |
15
N 17 MA |
8 |
11.3.3.1. Özgün baskı resim tekniklerini
tanır. Okulun imkânları doğrultusunda ağaç baskı gibi
geleneksel baskı tekniklerinin yanı sıra kolay biçimlendirilen çeşitli hazır
malzemeler de kullanılabilir. |
*AĞAÇ BASKI *ŞABLON BASKI *LİNOL BASKI |
|
Uygulama |
Resim
deferleri,linol,şablon,ağaç baskı kalıpkları,sünger,merdane, |
|
Kontrol listeleri |
ÖĞRENME ALANI:11.3. GÖRSEL SANATLARDA
BİÇİMLENDİRME KONU: 11.3.4.
Renkli Resim Uygulamaları III |
|||||||||
M - |
20
M
H |
8 |
11.3.4.1. Akrilik boya resim tekniğinde kullanılan
araç gereçleri tanır. |
*MİNYATÜR *SERGİ ÇALIŞMLARI |
|
Uygulama |
Resim defterleri,Akrilik boya,ince fırçalar, |
|
Kontrol listeleri Ürün değerlendirme formları |
Yorumlar
Yorum Gönder